INNKJØP FRA TYSKLAND – VEGANSK MAT & KLÆR

God ettermiddag dere! I dag har jeg vært en tur i sentrum med Anniken, der har vi tatt litt bilder og gjort noen ærend. Jeg fikk også hilst på nevøen min igjen! Det er hunden til familien til Anniken haha, jeg er jo tross alt “tanta” hans. Vi fikk også tatt en tur innom en ny matbutikk med matvarer fra hele verden, der hadde de så utrolig mye godt! Jeg skulle egentlig bare innom for å kjøpe to pakker med nudler til Andreas, men endte med å kjøpe en hel del *kremt*. Jeg anbefaler den virkelig! Utvalget var skikkelig bra, prisene gode og betjeningen hyggelige og hjelpsomme. Den ligger på motsatt side av biblioteket og litt lenger ned, for dere som bor i Larvik.

Under her ser dere hva jeg kjøpte i Tyskland! Jeg er overrasket over hvor flink jeg var, for vi fant såååå mange fine klær! Utrolig nok klarte jeg å begrense meg til to klesplagg og øredobber. Ellers i Tyskland handlet jeg en del mat. Vi skulle egentlig innom en stor matbutikk som kun selger vegetarisk og vegansk mat, men vi var så slitne at vi ikke orket å gå tilbake til den. Heldigvis fant jeg mange matvarer fra den butikkjeden i en annen butikk vi var innom! Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer, for flere av tingene er noe av det beste jeg vet, men som jeg kun får tak i når jeg er i Tyskland. Og som dere ser så har jeg allerede spist opp flere av tingene hehe.

ps: RASP avlyste pga sykdom, så jeg vil bli innkalt på nytt senere.

-Elise Amanda

8 kommentarer
      1. Veldig mye godt! Bare synd vi ikke orket gå innom den stoooore butikken med kun vegetarisk og vegansk mat! Får ta med koffert og dra innom der nesegang haha 🙂

    1. Hei! Jeg følger litt med innimellom, og synes det er godt å se at du trives og har det bra – tatt sykdommen i betraktning. Det jeg likevel stusser litt over er dette med at du sliter med bulimi, overspising og oppkast. Samtidig er du veldig opptatt av å spise sunt, næringsrikt og også vegansk. Jeg får liksom ikke det helt til å stemme når alt på en måte skal opp igjen. Det må jo bli fryktelig dyrt i lengden, for ikke å snakke om ødeleggende innvendig? Ikke arrester meg for at jeg spør deg om dette, men jeg har aldri vært utfor bulimi, kun anoreksi – og derfor er jeg nysgjerrig og spør når jeg lurer på noe. De beste ønsker for uken din, Elise 🙂 Klem!

      1. Hei! Jeg er opptatt av et variert kosthold slik at jeg ikke får noen mangler. Jeg spiser alt fra salater til pizza og godteri. Spiser faktisk godteri i skrivende stund haha. Jeg kaster så absolutt ikke opp alt jeg spiser (jeg har bulimi, ikke anoreksi med oppkast), kaster kun opp når jeg overspiser. Dermed er det viktig for kroppen min å få god næring når jeg ikke overspiser/oppkast. Ødelegge kroppen min gjør jeg dessverre uansett med denne sykdommen og det er også utrolig dyrt å ha bulimi uansett.

        Vegansk spiser jeg kun denne måneden pga veganuary, jeg er egentlig Veggis. Men vil veldig gjerne være veganer når jeg er frisk. Dessverre ødelegger sykdommen min for livssynet mitt, noe som er utrolig trist.

        Nei, jeg synes det er kjempebra at du spør! 😀 Blir mye mer glad for at folk spør slik at de kan få svar og slipper å bare anta og kanskje tro feil. I tillegg til at det at folk spør bidrar til å spre kunnskap. Takk det samme! Klem!

    2. Aha. Ok. Jeg trodde det var ensbetydende med at du kostet opp alt, men da henger jeg med. Er enda viktigere å påse at en får i seg rett næring når en sliter med sykdom, for det har jeg all erfaring med. At du vil ha et sunt kosthold, og på sikt vegansk, er jo en fin målsetning!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg