INNLEGGELSESDATOEN + LITT MER OM BEHANDLING

Hei dere, da er jeg endelig klar for å dele datoen med dere. Grunnen til at jeg har holdt igjen selv om jeg har visst i litt over en uke er at jeg trengte tid til å fordøye dette selv og sammen med mine nærmeste. Da RASP sa at de gjerne ville ha meg inn veldig fort hadde jeg ikke forestilt meg at det skulle bli så fort. Jeg hadde håpet at jeg hadde rukket å feire bursdagen min hjemme med venner, men det rekker jeg ikke. Men som pappa sa “hva er viktigst? bursdagen din i år eller å bli frisk?” og det er jo egentlig veldig sant.. å bli frisk er jo mye viktigere, så feiringen får bli utsatt noen uker.

Datoen jeg har fått er nemlig 2. september, det vil si ikke denne mandagen, men mandagen etter der igjen. Heldigvis så rekker jeg å feire bursdagen min sammen med familien min og neste lørdag skal jeg i bryllup til ei venninne. Sistenevnte er jeg utrolig glad for at jeg rekker før jeg legges inn igjen, da det betyr mye for meg å være tilstede på en så stor dag i livet hennes.

Men nå må dere IKKE misforstå her, for jeg er VELDIG takknemlig for at jeg får så god hjelp og for at jeg får den så raskt. Jeg er heldig og jeg vet det, noe jeg også setter stor pris på. Det kom bare litt fort på, men jeg skal da klare det, eller hva?

Så planen videre er 8 uker på RASP for så å begynne på dagenheten på spiseenheten her i Vestfold. Det blir slitsomt og tøft, men om det betyr et friskere liv så er det jo verdt det. Det ble egentlig foreslått Modum etter RASP, men jeg tror at det er mer og bedre støtte i spiseenheten, samtidig som jeg da får øvd meg mer hjemme enn jeg ville ha fått på Modum. For spiseenheten har faktisk bedre oppfølging på dagtid enn hva Modum har og i tillegg kan man gå på dagsprogrammet der i 20 uker. Kanskje blir det Modum etter det igjen eller kanskje ikke det blir det noen sinne, det må vi nesten se en på. Hvor langt jeg vil ha kommet i tilfriskningsprosessen når jeg er ferdig på spiseenheten vet vi jo ikke.

(selvportretter forresten)

 

 

Klem, Elise Amanda

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg