JEG DRAR IKKE TIL MODUM BAD LIKEVEL

Det er en del som har skjedd i behandlingsopplegget mitt som jeg ikke har fortalt dere om. Originalt skulle jeg ha vært på RASP til 06.05.19 for deretter å ha dratt til Modum Bad. For en god stund siden fikk vi beskjed av Modum Bad om at de måtte utsette oppholdet en uke, slik at jeg heller skulle komme dit 13.05.19. Heldigvis fikk jeg lov til å være lenger på RASP slik at jeg skulle bli direkte overført fra ett sted til et annet som planlagt. Det er nemlig litt for lett å falle tilbake til gamle spor når jeg er i en så sårbar periode som nå. Derfor er direkte overføring best.

 

Forrige uke og tirsdag denne uken har vi hatt samarbeidsmøter med Modum Bad over video, rett og slett for at overføringen skal gå så best som mulig. Da fikk vi også litt mer informasjon om opplegget og hva Modum hadde å tilby og Modum fikk litt mer informasjon om hvor jeg var nå og hva jeg trenger. Beklageligvis har vi kommet frem til at Modum rett og slett ikke har kapasitet til å kunne gi med all den støtten og oppfølgingen jeg trenger på nåværende tidspunkt. Jeg har veldig tro på Modum Bad sin behandlingsmodell, men jeg er ikke helt der ennå at jeg klarer å stå i så tøffe kamper så individuelt som man må klare det på Modum. Så det er så absolutt ikke noe galt med Modum, jeg er bare ikke der ennå at jeg kunne ha klart å nyttiggjøre meg av behandlingen de tilbyr.

 

Planen er derfor at jeg skal overføres til døgn i Vestfold tirsdag 21. mai. Grunnen til at de ikke kunneta meg i mot nå er fordi de nemlig holder på å flytte avdelingen nå til et nytt bygg. Der skal jeg være for å få litt mer hjelp og støtte og etter en stund er jeg forhåpentligvis klar for Modum. Å komme seg til Modum er jo målet og Modum har heldigvis ikke stengt dørene for meg. Og om jeg trenger en kort tur innom RASP før Modum så søker vi meg på nytt inn her. Jeg tror dette opplegget slik det blir nå er det lureste og det som absolutt er best for meg. Jeg vil virkelig bli frisk og jeg skal bli det, jeg trenger bare en del hjelp og støtte på veien.

Så da vet dere hvorfor jeg ikke drar rett til Modum Bad fra RASP som planlagt. Det betyr ikke at jeg gir opp eller feiger ut, det betyr bare at jeg trenger tettere behandling litt lenger før jeg er klar for Modum Bad. For på Modum skal jeg, det blir bare utsatt litt.

 

 

//Elise Amanda

9 kommentarer
    1. Dersom
      Modum er blitt utsatt så er jo overskriften her litt feil?
      Men høyres veldig fornuftig ut, sf behandlingen på modum er veldig tøff og man står mykje åleine, eg var egt for dårleg til å ver der då eg var der, så er flott de kan utsette og du kan få innleggelse videre. Unner deg verkeleg å bli frisk💚 Har vore frisk nå i snart to år. Masse lukke til💚

    2. Håper ikke du ble altfor skuffet. For det høres veldig bra ut. Bedre at det blir mer planlagt og tryggere enn at du drar dit nå også går det ikke. Du skal jo dit, som du sier. Og da vil det kanskje for aller første gang i livet ditt funke! Det tar tid å bli frisk. Føler de alltid er for raske med å sende folk hit og dit uten at det hjelper. Skal heie på deg videre 🙌🙌

    3. Du skriver så godt og så modig. Skjønner at det kanskje ble en skuffelse, men så klarer du likevel å reflektere så godt over hva som er bra behandling. Tiden på Modum kommer. Men så har jeg et litt personlig spørsmål, fordi jeg er fra samme fylke som deg, og har slitt veldig med å få god hjelp for min SF på noe dps her i området. Hvilken avdeling blir du sendt til, og hva er dine erfaringer derifra fra før? Ikke for å være nyskjerrig, bare for å selv kunne finne riktig hjelp. Fortsatt god helg, ta vare på deg selv. Du har jammen meg fått til mye disse ukene!

        1. Håpe ikkje du blei støtt av kommentaren min, merke du aldri svare meg, men eg meiner det berre godt💚

            1. det skjønner eg, godt å høyre tenkte på det etterpå så ville berre sei det❤️ er tøft å jobbe seg frisk frå sf, heier på deg👍 hugse og kor fælt vektoppgang var og det å akseptera ein ny kropp, men det kjem etter kvart det lovar eg, viktig å ver tålmodig med seg sjølve❤️ klem❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg