JEG GÅR TIL PSYKOMOTORISK FYSIOTERAPAUT -lør

De siste ukene har jeg gått en gang i uken til psykomotorisk fysioterapeut, noe jeg har hatt lyst til å begynne med i lang tid og endelig bød muligheten seg (eller rettere sagt: jeg fikk endelig ut fingeren og spurte om å få begynne). Dette er noe jeg har hatt overraskende stor nytte av, så jeg tenkte å fortelle litt om hva det er, hva jeg gjør i timene og hvordan nytte jeg har av det.

Jeg sliter blant annet med store muskelspenninger og som konsekvens av det store muskelknuter som gjør veldig vondt. Så vi jobber en del med hvordan bli bevisst på spenningene, hvordan unngå spenningene og litt løsing opp av muskelknutene. Spesielt i rygg og skuldre spenner jeg meg veldig og spesielt under måltider. Jeg har fått noen teknikker jeg kan bruke og flere av dem fungerer egentlig relativt godt.

En annen ting vi jobber litt med er å få et annet forhold til kroppen enn det vonde. Nå har jeg for eksempel dansingen som jeg har en god opplevelse av kropp under, men vi prøver å finne måter jeg kan få gode opplevelser av min egen kropp utenom også.

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg