JEG HAR LÆRT MEG HEKLING!

Forrige uke viste en medpasient meg mummitrollet hun hadde heklet og jeg fikk blod på tann, for å si det sånn! Hun var så snill at hun handlet det jeg trengte for meg og lærte meg å hekle. Jeg som ikke en gang hadde tatt i en heklenål før skulle nå prøve å hekle mummitrollet! Det ble litt surr i starten, men med en stykk tålmodig medpasient som var veldig flink til å lære bort knakk jeg koden relativt fort.

 

Med tanke på at dette her er min aller første gang til å hekle så ble jeg veldig fornøyd! Det blir nok flere mummitroll i fremtiden. Godt er det at det er dealing av strikke og heklekunnskaper som blir delt her på RASP haha. Det kunne vært verre, for å si det sånn. Oppskriften til mummitrollet er det faktisk en pasient på en annen post som har laget og jeg er mektig imponert!

 

Jeg tror nok strikking er mer min greie enn hekling, men jeg kommer til å prøve å hekle igjen. Hvertfall mummitrollet og kanskje noen andre fra mummidalen også.

Nå derimot holder jeg på med et skjef jeg aldri blir ferdig med fordi det er så himla kjedelig å strikke skjerf. Men jeg er tom for garn til det andre jeg holder på med, så da er det nesten bare å vente. Jeg har bestilt noe garn på nett og valgt å hente på post i butikk, så jeg krysser fingrene for at det kommer frem før til helgen!

 

Ble han ikke søt?

 

 

//Elise Amanda

5 kommentarer
    1. Herregud så søøøøt! Jeg har lenge hatt lyst til å lære meg å hekle for å hekle slike kosedyr men har ikke fått satt meg ordentlig inn i hekling enda

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg