JEG KAN IKKE TRO AT DETTE SKJEDDE!!

Herlighet, hadde du sagt at jeg skulle klare dette til meg for bare to uker siden hadde jeg trodd at du var helt gal i hodet. Jeg forstår det nesten ikke selv engang, så stort er det! Da jeg var ute på formiddagen i stad gikk den ene næringsdrikken min lekk, noe som førte til at jeg måtte kaste den og dermed måtte jeg da ta igjen for dette senere. Jeg fikk valget av kontakten min om å ta det igjen i næringsdrikke, mat eller om jeg ville kjøpe meg en is ute!

Siden det er syttende mai bestemte jeg meg for at jeg ville utfordre meg med en is. Regelen var da at det måtte være en melkeis og at jeg ikke skulle kjøpe den om jeg merket at jeg var på vei inn i overspisingsmodus. Jeg skiftet ut av bunaden og kledde på meg litt lettere klær. Vi gikk så sammen inn på seven eleven, valgte oss en is hver, betalte og så gikk vi ut. Utenfor trakk jeg av plasten rundt isen, tok den ut og måtte til og med dokumentere hendelsen da det er så stort for meg!

Og så… så spiste jeg isen! Jeg spiste den sakte og jeg kunne virkelig kjenne smakene. Det var så rart og det var så fint at jeg nesten begynte å gråte. Tenk at jeg skulle klare å spise èn is!?? Jeg?! For jeg gjorde det. Jeg spiste den i normalt tempo og klarte faktisk å kose meg med den. Ei heller gikk jeg inn i en butikk igjen for å overspise. Jeg pleier nemlig å kjøpe is denne dagen, men de siste årene har en is fort blitt til nærmere 40 stk som jeg bare har slukt ned. Is jeg egentlig ikke har smakt engang og absolutt ikke nytt. Is jeg har spist bare for å spise.

Jeg kan faktisk ikke tro at dette skjedde! Etter at vi hadde spist is gikk vi tilbake til sykehuset og det var det. Jeg er så himla stolt! Det høres sikkert merkelig ut å være SÅ stolt over å ha spist en is, men for meg er dette et helt gigantisk skritt til et friskere liv. Jeg skal ærlig innrømme at jeg fikk litt oppkasttrang, men jeg skiftet til behagelige klær da jeg kom tilbake og hadde en samtale med kontakt før vi satte oss i stuen. Og nå? Nå sitter jeg i hviletid, med både is og kveldsmat i magen, i tillegg til et stort smil om munnen. Jeg kan nesten ikke tro at dette skjedde, men det gjorde det! Jeg klarte det!

 

Har du spist is i dag?

 

 

//Elise Amanda

13 kommentarer
    1. Vil ikke være stygg, men må ærlig innrømme at jeg synes dette var et veldig triggende innlegg. Har spist en is selv i dag og dette innlegget fikk meg til å angre. Først tenkte jeg «det er bare en is, ikke tenk på det, gjennomfør det og så er det over». Men nå er det fullt kaos. I mine øyne er dette like triggende som den typen ting du nevnte i innlegget om hvordan man ikke skal snakke om spisforstyrrelssr, f.eks «Åse spise bare XX om dagen» osv… Igjen: ikke meningen å være stygg, dette er vare sånn jeg opplever det…

      1. Poenget mitt her er ikke at jeg spiste is i deg selv, men at jeg klarte å kose meg med den og stoppe etter én is. Det er myr bedre å spise en is enn å bokstavelig talt spise 40 stk eller mange mange liter med is. Det var poenget her, så jeg håper du ser annerledes på det etter å ha lest svaret mitt <3

    2. Din anger og dårlig samvittighet har ingenting med Elise sitt innlegg å gjøre. Hun delte bare noe hun fikk til, noe som ga henne en mestringsfølelse. Hvorfor skal det hun får til gi deg dårlig samvittighet ? Det er ikke alle som klarer å spise is. Så jeg synes at du heller burde være glad på hennes vegne. Det er stor forskjell på det å skrive i dag har jeg spist en is og kastet den opp og å skrive i dag har jeg spist en is, men klarte å beholde den. Håper du skjønner hva jeg mener.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg