JEG MÅ REKKE OPP HELE SHIIIITEN..

Kanskje jeg bare skal bytte navn til Elise Amandas strikkeblogg? Hehe, neida. Men dette er jo en blogg hvor dere får følge hverdagen min og ting som interesserer og opptar meg. Da er det ikke så rart det har blitt mange innlegg om strikking den siste tiden, da svært mye av tiden min går til det.

For en stund siden begynte jeg på en egenkomponert genser, som jeg etterhvert tok en pause fra grunnet garnmangel. Etter å ha fått nytt garn i posten fikk jeg fortsatt og jeg kom så langt som en hel arm og halve av den andre før jeg innså: dette går ikke. Mønsteret er alt for stramt, til tross for at jeg har klippet opp og festet flere tråder (da jeg strikket dette visste jeg ikke om tvinning av tråd), strikkefastheten har endret seg veldig og genseren ble alt for bred. Så joda, jeg må rekke opp hele genseren..

 

 

Men dette lille prosjektet har ikke vært totalt bortkastet, for jeg har nemlig lært veldig mye underveis. Jeg har lært meg å regne antall masker og økninger inn i mønster, jeg har lært meg å tvinne tråden og jeg har lært meg å se mer hva som burde gjøres og ikke minst: hva som ikke burde gjøres.

Hva jeg gjør med garnet når jeg har rekket opp hele genseren vet jeg ikke helt ennå, men jeg tror nok jeg finner en oppskrift på å strikke en genser. Jeg kommer nok til å prøve å lage en egenkomponert genser en gang i fremtiden, men enn så lenge holder jeg meg nok til oppskrifter. Men man skal aldri si aldri..

 

 

 

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg