JEG PRESENTERER: TURIDGENSEREN

Jeg har gledet meg såååå mye til å endelig vise dere min første egendesignede genser: Turidgenseren! Turidgenseren er en strikket bluse oppkalt etter min egen mormor. Mine første strikkeminner har jeg sammen med henne, så hvem ellers passer det bedre å oppkalle min første genser etter? Besteforeldrene mine er noen av de jeg har aller mest kjær, så å kalle opp en genser etter mormor var på sin plass. Genseren strikkes ovenfra og ned, hvor man begynner på bakstykket, plukker opp til skulderpartier som etterhvert møtes. Genseren strikkes etterhvert rundt og rundt.

Akkurat nå holder jeg på å skrive opp oppskriften i størrelse xs. Mens jeg strikket noterte jeg bare ned i en notatbok og det er totalt kaos hahah. Heldigvis forstår jeg det godt selv og er i god gang med å skrive den digitalt og ikke minst: forståelig for andre. Jeg må også regne ut andre størrelser etterhvert, men akkurat nå ligger fokuset på å skrive ferdig oppskriften og få den ut til mine to teststrikkere som skal strikke genseren i samme størrelse som jeg har. Her får dere endelig se genseren!

 

 

 

 

 

 

 

Hva synes du?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg