LILLEBJØRN ELEFANTLUE BY KNITTING FOR OLIVE

Altså, dette må være det søteste plagget jeg noen gang har strikket! Dessuten er det mitt første barneprosjekt! Jeg fant denne luen på Instagram og falt pladask for den. Nå har jeg ikke barn selv, men jeg har noen venninner med barn og denne lua her blir en julegave til en liten gutt på litt over ett år. Jeg har gjort en liten justering i oppskriften og det er at sømmen bak er på utsiden og ikke innsiden. Det hadde blitt penere med innvendig søm, men jeg synes det er viktigere at plagget er mest mulig komfortabelt for barnet.

Når vi en gang i fremtiden forhåpentligvis får barn skal absolutt denne her strikkes igjenæ! Denne under her hadde jeg tenkt til å strikke en lenger hals på som går utover (det er to alternativer i oppskriften, en med kort hals som jeg har strikket og en med lang), men jeg gikk tom for garn og garnet jeg har brukt har dessverre gått ut av produksjon. Lua er strikket i en tråd merino og en tråd silk mohair.

 

 

I dag skulle jeg egentlig på juleavslutning med LSUV, men det blir over nett i dette øyeblikk for min del. Jeg har nemlig vondt i halsen og da må man holde seg hjemme i følge smittevernsreglene. Det er ganske frustrerende når man egentlig er i god nok form til ting, men ikke kan fordi man må være så forsiktig. Jeg er 99% sikker på at halsen ikke har noe med forkjølelse eller corona for den sagt skyld å gjøre, det har nok ganske naturlig forklaring mtp andre ting. Så jeg får se det an litt over helgen og er det ikke borte innen da får jeg snakke med legen (hun hadde ikke tid til time i dag). Jeg håper jeg slipper karantene med tanke å¨på jobb, men må man så må man. Helgen må iallfall tilbragt forsiktig.

 

 

Var ikke lua søt? Har du holdt deg frisk i vinter?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar
    1. KJempesøt lue 🙂 Kan vel strikkes i voksen størrelse også 😀 Håper du ikke er syk da 🙂 Jeg er frisk hele tida 🙂 Veldig glad for det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg