LITT RAMPESTREKER PÅ GANG

Jeg har prøvd å holde meg opptatt i hele dag for å få litt andre ting å tenke på og i små øyeblikk har det faktisk fungert. Det har vært nok negativt prat på bloggen i dag, så nå tenkte jeg å fortelle dere om hva kontakten min og jeg har drevet med i dag! Det hele startet med at jeg holder på å ta bilder av personalet om dagen, fordi bildene som henger her er helt elendige. Ved et uhell skrev kontakten min ut et bilde i en alt for stor størrelse av en ansatt og dermed kom hun på en genial idè! Bildet ble hengt på utgangsdøren og skrevet “Velkommen til kveldsvakt X”. X fordi jeg ikke kan skrive navn her på bloggen forresten.

Deretter skrev hun ut mange mange til bilder av X. Disse har vi da klippet ut slik at det kun er ansiktet og hengt de rundt om kring på avdelingen. Så han fikk ansiktet sitt på blant annet klokken, et bilde av en sel, på en appelsin, på dolokket, på vanndispenseren, på speilet og enda flere steder. Flere av stedene hadde vi i tillegg hengt opp en snakkeboble med morsom tekst til. Akkurat hva som ble skrevet blir nok for intern til å dele med dere. Det var så gøy å se reaksjonen til X da han kom på jobb! Han digget det vi hadde gjort og alle hadde det artig med at han oppdaget mer og mer av bildene av seg selv forskjellige steder haha. Det høres kanskje ikke sååå spennende ut, men det ble veldig mye latter rundt det! Både fra pasienter, behandlere og miljøpersonell.

Bildene her er forresten av fineste Klara. Hun var med kontakten min og meg på butikken en tur og på veien dit gikk vi forbi en gressplen med løvetenner. Da måtte vi nesten stoppe så jeg kunne få ta bilder av Klara. Hun er så fin og god og jeg er så glad for at jeg får tilbringe så mye tid med henne. Dyr er virkelig terapi og jeg har knyttet et så trygt bånd til Klara.

Jeg var også ute en tur i stad og plutselig stod jeg på et tatoveringsstudio og hadde bestilt time til tatovering neste dag.. Jeg har tenkt litt på å ta en minnetatovering for Julie og Cecilie, men jeg kommer til å avbestille timen i morgen. Det ble litt for spontant for min del og jeg vil tenke litt mer igjennom nøyaktig hva jeg skal ta. Flaks at de ikke hadde tid der og da, for da hadde jeg vel sittet med en tatovering nå. Så til tross for at jeg har klart å avlede meg litt i dag har det jo vært en tøff dag. Men alle dager kan ikke være like gode, slik er det bare.

 

Har du noen gang gjort noe lignende? Og er ikke Klara fin?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Jeg og noen i personalet på ungdomsavdelingen bygget pepperkakehus, en desember. I pipa satt vi en seigmann, og vi printet ut bilde av én av behandlerne på avdelingen, for å sette som ansikt på seigmannen. Det var morsomt. Og fine bilder av nydelig hund. Håper du får en fin helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg