MIN STILREISE FRA 12 ÅR TIL 24 ÅR

Jeg spurte dere om hva dere ville lese om eller se på bloggen min HER for noen dager siden (klikk deg gjerne inn og kom med forslag). Et av forslagene som kom inn var om jeg kunne vise min stilreise med bilder av hvordan stilen min har utviklet seg gjennom årene. Dette synes jeg faktisk var et utrolig godt forslag og jeg har nå brukt ganske så lang tid på å lete frem gamle bilder. Hva med å gjøre dette til en liten utfordring? Jeg utfordrer iallfall andre bloggere til å gjøre det samme, for dette var gøy å se tilbake på!

 

Slutten av barneskolen / starten av ungdomsskolen: nei, hva skal man si? Det gikk mye i svart iallfall, både når det kom til klær og til hår. For ikke å glemme eyelineren. Bilder av selve antrekk jeg gikk med på denne tiden har jeg dessverre ikke tilgang til da de ligger på en pc som er ødelagt. Noen bilder hadde jeg heldigvis tatt vare på! Denne stilen her husker jeg at jeg følte meg såååå vel i!

 

Slutten av ungdomsskolen: dere husker den tiden hvor man skulle gå med shorts hele tiden? Hvor man gikk med strømpebukse under shortsen på vinteren? Jupp, den tiden. Stilen min er… altså det er så grusomt! For ikke å glemme poseringene mine og hvor ukomfortabel jeg var foran kamera, selv med selvutløser. Antrekket til venstre her er så stygt at jeg ikke har ord.

 

Starten av vgs: fortsatt veldig inn med shorts og strømpebukse, men disse antrekkene her ser likevel MYE bedre ut enn de over. Jeg hadde også blitt mer komfortabel foran kameraet og blitt flinkere til å ta bilder. 

 

19 år: egentlig skulle jeg skrive tiden jeg ble ferdig på vgs, for aldersmessig stemmer det. Men så gikk det enda en god del år før jeg ble ferdig hehe. Slik så iallfall stilen min ut i 2015 da jeg var 18/19 år. Dette perioden stilmessig var egentlig ganske grei og jeg gikk veldig feminint kledd som regel, med et lite hint av ting jeg kunne gått med i emo-perioden min.

 

Slutten av 2018 / starten av 2019: Jeg begynte virkelig å finne min egen stil. Faktisk så tror jeg at jeg liker denne perioden bedre stilmessig enn nå kanskje.. eller kanskje en god blanding? Denne perioden brukte jeg også en del sminke og prøvde å gå for et litt “babe-uttrykk”. Jeg var også veldig kreativ når det kom til å sette sammen antrekk og var skikkelig interessert i klær denne perioden.

 

Nå: Mye enklere kledd og kanskje litt mer modent. Jeg har også strikket en del plagg som jeg ofte bruker. Stilen min nå er litt mer røff enn den var for to år siden. Jeg merker også at jeg holder på å gli litt tilbake til perioden over her, men samtidig glir jeg inn i en mer minimalistisk og ensfarget stil. Det ga kanskje ikke helt mening for andre enn meg hehe. 

 

Hvilken periode synes du var verst og hvilken synes du var best?

 

-Elise Amanda
_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer
    1. Jeg liker å gå med shorts med strømpebukse jeg, senest i helgen. Ikke noe galt med det håper jeg. Er ca like gammel som deg.

      1. Ikke noe galt med det:) Bare at stilen min på bildecollage nr to var helt grusom haha. Men den tredje bildecollage n hvor jeg også har shorts ser MYE bedre ut:)

    2. Søt du var med sløyfer 😀 Synes ikke noen av antrekkene var særlig ille, og tror jeg liker det til venstre da du var 19, og det i midten fra 2018 best. Blir jo gjerne sånn at man ser tilbake på trender og tenker “Gikk jeg virkelig med det?” Kan tenke meg at vi vil riste på hodet av mye av det som er inn nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg