MINE FAVORITTBØKER

Noe dere kanskje ikke visste om meg er at jeg er veldig glad i å lese! Jeg vet ikke hvor mange bøker jeg har slukt, men opp gjennom årenes løp har det blitt svært mange. Jeg husker jeg gikk over til ungdomsbøker flere år før andre på min alder, jeg hadde tross alt lest alt av interesse av barnebøker på biblioteket hvor jeg bor. De siste årene har jeg dessverre ikke vært like ivrig på lesefronten. Sist jeg leste flere bøker i uken må ha vært da jeg var på ferie på Mallorca, bortsett fra det husker jeg ikke sist engang.

Jeg er veldig glad i bøker med sterke historier, enten det er fiksjon eller ei. Bøkere jeg anbefaler under her burde dere virkelig ta en titt på, det er bøker som har vært med på å forme meg, min kreativitet og mitt menneskesyn. Noen av bøkene er vonde. Så vonde at man sliter med å sove fordi bøkene setter så preg på en. Andre bøker er bøker som man forsvinner helt inn i og blir borte i sin egen lille boble. God lesing!

Ikke uten min datter ☆ Han stjal mine barn ☆ En gatekatt ved navn Bob ☆ Blomstenes hemmelige språk ☆ Sofies verden ☆ Bare en datter ☆ En geishas memoarer ☆ En mann ved navn Ove ☆ Drømmehjerte ☆ Den hemmelige hagen ☆ Vigil ☆ Barnepiken ☆ Bare tanken på deg ☆ Sår ☆ Blodets bånd ☆ Bare spør Alice ☆ Onkel toms hytte ☆ Den lille prinsessen ☆ Oliver Twist ☆ I morgen var jeg alltid en løve ☆ Øya ☆ Somrenes bok ☆ Pike med perleøredobb ☆ Tusen strålende soler ☆ Og fjellene ga gjenlyd ☆ Drageløperen

Har du lest noen av bøkene jeg anbefaler? Hvis noen lurer på forfatteren til noen av bøkene så er det bare å spørre, det husker jeg utenat.

//Elise Amanda

7 kommentarer
    1. Jeg har lest “Ikke uten min datter”, “En rasekatt ved navn Bob”, “Sofies verden”, “bare en datter”, “En mann ved navn Ove”, “Onkel Toms hytte” fine bøker hver på sin måte.

    2. Jeg hadde lest noen av dem 🙂 Har lest noen andre jeg har likt kjempegodt. Bienes Hemmlige liv. Og Stormenes tid, av Ken Follet, det er to tykke bøker, helt fantastiske 🙂

    3. Her var det nevnt mange fine bøker! Elsker å lese 😀 Av de du har skrevet opp så liker jeg veldig Oliver Twist og The little Princess! Leser mye gamle bøker for tiden, er så nydelig å lese <3

    4. herlig skal sjekke de ut!! Har fått veldig god kontakt med et forlag som heter lupa:) de har nå bestilt ungdomsromaner på thvgs om stress og vennskap!! Får bøker av dem nå hver gang de får inn nyutgivelser, og skal selvfølgelig gi til biblioteket etter jeg har lest 😋( + etter deg av jojo moyes er på notabene fram til lørdag for bare 30kr!! på amfi:) måtte bare kjøpe 😅)

    5. + Panserhjerte av Jo Nesbø starter ganske så sterkt 🙈 klarte ikke å lese ferdig boka etter jeg hadde lest bare begynnelsen.. Men skal klare å lese den ferdig

    6. (Det er da klokka er halv tre og man skal skrive en siste kommentar før man legger seg, så man skriver bloggnavnet mikset med mailen.. kan ikke korrigere etterpå så..;)
      God natt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg