MINE FAVORITTJULEFILMER I JULEN

Grinchen: Jeg husker så godt at mamma tok meg med til nabobyen for å se denne da jeg var liten! Den handler om Grinchen som hater jul, en bygd der alle hater Grinchen og ei lita jente som ikke gir opp håpet på hverken Grinchen eller bygda. Jeg regner med at de fleste har sett denne, men den må nevnes likevel! En av mine absolutte favoritter!

Charlie og sjokoladefabrikken: Hæ, tenker du kanskje? Jeg vet ikke hva det er, men denne gir meg så mye julestemning! Nå er jo handlingen lagt til vinter og det er godteri så langt øyet kan se. Men aller mest tror jeg den gir meg julestemning fordi… nei, jeg klarer ikke sette ord på det. For de som ikke har sett den så handler den om en fattig gutt som vinner en billett til omvisning på Willy Wonka sin sjokoladefabrikk, en fabrikk ingen har sett innsiden av på årevis.

Barbie i nøtteknekkeren: Nei altså denne her.. den er bra den! Den eneste måten man merker det er Barbie er hvordan karakterene ser ut. Du har kanskje hørt om balletten “Nøtteknekkeren”? Vel, det er nettopp denne som filmen er basert på. Filmen er magisk rett og slett og gir meg SÅÅÅ mye julestemning! Fun fact: det var denne filmen som fikk meg til å elske ballett og ikke minst til å starte å danse det!

Ellers vil jeg tipse om: Tre nøtter til Askepott, de to første Harry Potter filmene, Polarekspressen, Reisen til julestjernen, Narnia – løven, heksa og klesskapet, Hjelp det er juleferie, Mikke Mus jul, A Christmas Carol, Christmas vacation, Elf,  Hjemme alene, Jul i Flåklypa, 101 dalmatinere, Julenissen, Hest er best – en førjulsfilm og Astrid Lindgrens jul.

Hvilken julefilm er din favoritt?

-Elise Amanda

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg