MINE FAVORITTSERIER ATM

Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at jeg bruker mye av tiden min på å se på serier her inne. De fleste bruker jo noe tid hver dag til å gjøre det og de fleste har også ett eller flere abonnementer på streaming-tjenester. Her tenke jeg iallfall å tipse dere om noen av mine favoritter for øyeblikket. I tillegg til de jeg har nevnt under er det andre serier jeg ikke ser på akkurat nå som jeg er veldig glad i, blant annet Dexter, The Blacklist, Homeland, Farmen, Lie to me, The Following, Breaking Bad, Devious Maids, Luksusfellen, Dance Moms, Special Victims Unit, White Collar, Glee, Gone, New Amsterdam, Scorpion, Leverage, Break out kings, Prison Break og Lillyhammer.

Greys Anatomy
I denne serien følger vi noen turnusleger som utdanner seg til å bli kirurger på Mercy West (senere Grey Sloan Memorial), både i privatlivet og livet som turnuslege. Serien har så mange gode roller og man blir så glad i dem alle. Etterhvert får man også vite ganske mye om bakgrunnshistoriene til de enkelte og hvilke konsekvenser det har gitt dem senere i livet. Vi blir tatt med på rutineoperasjoner, akuttoperasjoner, medisinske mysterier, dødsfall, rusavhengighet, bryllup og skilsmisser, vanskelige barndommer, møter på on call room og mye mer. Jeg anbefaler denne serien på det varmeste, den eneste jeg ikke liker med den er hvordan roller ofte blir skrevet ut av serien, uten at jeg kan røpe noe mer om det.

Criminal Minds
Hvor mange ganger har jeg sett alle sesongene? Tror jeg har mistet tellingen! Vi følger en gruppe agenter som har spesialisert seg på å forstå tankegangen til kriminelle. De reiser landet rundt og hjelper til å løse drap, kidnappinger og mer. Ved å prøve å lage en profil av gjerningsmannen fremfor å kun følge fysiske spor får vi bli med i jakten på rettferdighet. Dette er en ganske spennende serie og rollegalleriet er ganske bredt. Vi får bli med inn i de kriminelles tankegang og prøve å forstå hvordan de handler og hvorfor. Denne krimserien skiller seg dermed ut fra mange andre, da de fleste krimserier kun er basert på å finne fysiske spor og følge dem, ikke lage en profil av gjerningsmann og ta der derifra. Anbefales!

Paradise Hotel
Denne måtte jo nesten med da jeg følger med for tiden! Noen ganger er det så deilig å bare slappe av med å se på noe som ikke krever særlig hjernekapasitet. Det er enkel underholdning, men shit hvor underholdende det også kan være! Ikke misforstå meg, for jeg sier ikke at alle deltagerne er hjernedøde og det er jo et spill der inne, men det krever ikke mye konsentrasjon av meg å kunne følge med på det. Jeg regner med at de fleste vet hva denne serien går ut på, så jeg går ikke noe nærmere inn på beskrivelse av den.

Har du sett noen av disse seriene?

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Criminal minds er virkelig serien over alle serier for meg, sparer opp episodene til alene tid, for de fortjener full oppmerksomhet! Haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg