MINE MUSIKKTIPS TIL DERE

Det ble etterlyst noen musikktips og det skal jeg selvfølgelig gi dere! Nå skal det først og fremst sies at jeg er mennesket som ikke får sette på musikk på fest, grunnet musikksmaken min haha. Den er nemlig ganske rolig og ellers en del sanger som de fleste på min alder ikke har hørt om engang. Jeg digger i tillegg 70 og 80-tallsmusikk, noe andre på min alder ikke er så fan av. Heldigvis er det jo en del nyere sanger jeg liker også altså! Under her får dere noen tips fra meg, delt inn i kategori. Håper du finner noen favoritter blant mine favoritter:)

Sovemusikk/rolig: Secret garden – song for a stormy night, A7X – dear God, Jimmy eat world – hear you me, Jet – look what you’ve done, The Fray – how to save a life, Siri Nilsen – stille vann, Snow Patrol – chasing cars, Skin – six a.m., Demon hunters – deterioate, Maria Mena – just a little bit, The Smiths – asleep, Mighty Oaks – brother, Kelly Clarkson – If no one will listen, Moddy – house by the sea, Chantal Kreviazuk – feels like home, Lady antebellum – never alone, Sigvart Dagsland – Kan eg gjer noge med det, Ed Sheeran – legohouse, Bad meets evil – lighters, Joshua Radin – paperweight

Artister/band: Karpe, Lukas Graham, Breaking Benjamin, Maria Mena, Our Last Night, Daughtry, Paramore, My Chemical Romance, Avril Lavigne, Kaizers Orchestra, Siri Nilsen, Ina Wroldsen, Ulrik Munther, Imagine Dragons, Grace Vanderwaal, The Script, Melissa Horn, A7X, Astrid S, Bon Jovi, Nirvana, Oasis, R.E.M, Queen, Demi Lovato

Feel good music tenker jeg å komme tilbake til på et senere tidspunkt, men jeg håper at noe av det ovenfor faller i smak!  Alle sangene som er listet opp på sovemusikk er musikk jeg også ofte hører på når jeg er veldig urolig innvendig. De sangene roer meg ganske så ned, noe som er godt. I tillegg til de finner jeg også ofte klassisk musikk beroligende, men det har nok også litt med assosiasjonene mine til klassisk musikk. Artistene og band jeg anbefaler er litt mer innenfor forskjellige sjangere, noen synes jeg er beroligende, andre liker jeg å høre på mens jeg for eksempel rydder eller ordner meg, da noen gir energi og positive vibes.

 

Noe av det nevnt ovenfor du også liker?

 

 

//Elise Amanda

4 kommentarer
    1. Artig innlegg, gjerne ett med up tempo låter også:-) Jeg kjenner ikke igjen alt du nevner her ved navn. Men av disse har jeg hatt perioder jeg har hørt mye på Paramore, avril lavigne, maria mena, astrid s, queen <3, og husker scecret garden og den nydelige Daglandsangen fra jeg var yngre. Jeg har hørt en låt som heter this is on me, med ben arbraham ft sara berreiles. Den er sikkert ikke verdens beste låt og fremføring, men av en eller annen grunn får den meg til å koble ut stress nå bedre enn de meste annet. Den er bare så behaglig slik den fremføres og fin å slappe av til hvis man er urolig synest jeg.. 🙂 kanskje jeg harmer etter dette innlegget hvos det er greit etterhvert? Har vurdert å dele litt musikktips selv:-)

      1. Det skal jeg få til en dag! Og gøy at vi har flere vi liker / har likt til felles! Åh, den må jeg så absolutt sjekke ut for den tror jeg ikke at jeg har hørt før. Ja, gjør gjerne det, det er alltid gøy å få tips til noe nytt man kan høre på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg