MINE NYTTÅRSFORSETTER

Tidligere år har jeg ofte satt meg alt for mange og alt for høye mål. Etter å ha bladd tilbake i arkivet mitt har jeg tatt litt lærdom av det og jeg har i tillegg fått sett hvilke nyttårsforsetter jeg har klart og hvilke som ikke gikk så bra. I år har jeg tenkt til å begrense meg til 6 nyttårsforsetter, skrive dem ned så jeg har dem lett tilgjengelig og notere i slutten av hver måned hvordan jeg ligger an. Målene for i år skal i tillegg bli mer realistiske.

  1. 1. Jobbe alt jeg kan for å bli friskere. En innleggelse på over tre måneder på Modum Bad er allerede satt og det blir til våren en gang. Før det blir det mest sannsynlig en innleggelse på litt over en måned på RASP. At jeg får den innleggelsen på RASP er et av noen kriterier på at jeg får plassen som er satt av til meg på Modum, så jeg krysser fingrene. Dette kommer til å bli beinhardt og så tøft at jeg ikke kan beskrive det engang. Jeg vet at jeg kommer til å ville gi opp, men det kan jeg bare ikke. Jeg må og jeg skal gi alt for å bli frisk(ere).

2. Bli mykere. Jeg har faktisk blitt litt mykere dette året her og det er jeg veldig glad for! Samtidig har jeg ennå en veldig lang vei å gå og jeg må bli flinkere til å prioritere å tøye. For meg fungerer det som en slags meditasjon i tillegg så det er jo bare en stor bonus! Ved å være mindre stiv føler jeg meg bedre og kroppen min fungerer bedre. Det er også en fordel å være litt myk når man driver med dans, men hovedgrunnen til at jeg vil bli mykere er jo for meg selv.

3. Spise mer plantebasert. Det er så utrolig trist at bulimien skal stå i veien for å leve etter mitt eget livssyn. Til tross for det er det likevel noen flere steg jeg kan ta. Som innlagt kommer jeg nok til å måtte fortsette å spise vegetarisk (de er ofte svært strenge på å la noen spise plantebasert), og under bulimirundene jeg har fungerer det rett og slett ikke å spise plantebasert. Men utenom det kan jeg ta steget fult ut! Drømmen er å kun spise plantebasert så fort jeg er frisk og det er faktisk en av motivasjonene mine.

4. Bli flinkere til å koble av. Med det så mener jeg å legge bort internett/mobil/osv og helst legge bort tanker også og gjøre ting jeg har godt av. Yoga, lese en bok, gå tur i skogen, trene styrke, skrive tekster, fotografere, ta vare på huden min, dra en tur på biblioteket og lignende. Under denne her går også det at jeg må bli flinkere til å si nei.

5. Satse litt på bloggen. Ja, du leste riktig! Blogging har vært en hobby for meg i mange år, men ikke noe mer enn det. I året som kommer ønsker jeg å virkelig satse. Dessuten er det er fin ting for meg å drive med når jeg trenger å få tankene over på noe annet og blogging klarer jeg faktisk å kombinere med å være syk (og å gå i behandling som syk). Det hadde vært utrolig kult å kunne klart å skape en inntekt ut av bloggen. Denne her er litt skummel å “si høyt”, men jeg velger å være ærlig med dere. Nå vet jeg ikke hvordan dette kommer til å gå, men det finner man ikke ut ved å la være å prøve.

6. Fotografere mer. Altså ikke kun bilder til bloggen og antrekksbilder, men ordentlig fotografering. Helst av andre mennesker. Jeg elsker å ta bilder av mennesker. Og gjerne en del kreative bilder, det har det vært alt alt alt for lite av de siste årene.

Har du noen nyttårsforsetter?

-Elise Amanda

6 kommentarer
    1. Hei, kjære deg <3

      Kom over bloggen din for første gang nå isted, og jeg har brukt flere timer på å lese igjennom mye av den. Først så vil jeg bare si at det selvfølgelig er veldig trist å høre om sykdommen din, men jeg tror du har det i deg til å bli frisk igjen <3 Du kan klare det, og jeg gleder meg til å følge med på reisen din:-) For jeg tror absolutt du kan klare å gjøre bloggen din kjent og til slutt kanskje til og med leve av den <3 Ville også bare si at du er helt nydelig, og at da jeg så de bildene i dette innlegget, så tenkte jeg på Anna fra Fifty shades og Grey med engang:-)

      Hadde bare lyst å skrive det til deg, for tror virkelig du kan få til noe spesielt <3

      Stor klem fra Victoria <3

      1. Hei gode du! <3 Jeg har lest denne kommentaren om igjen og om igjen i flere timer nå. Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal svare, for jeg ble helt satt ut. På en positiv måte. Dette her betyr så utrolig mye for meg å høre, tusen tusen hjertelig takk! <3 <3 Vet ikke helt hva mer jeg skal si, ble litt målløs gitt.

        Stor klem! <3

    2. bruk bloggen din som en hobby og det er bra.
      men jeg kan fortelle deg at du kommer aldri til å tjene penger på dine blogginnlegg. det skal mer til for å brule det som et “yrke”.

      1. Det er hovedsakelig en hobby for meg. Men jeg tror jeg kan klare å gjøre det til noe mer. Synes det er dumt av deg å si at du kan fortelle meg at jeg aldri kommer til å tjene penger på det, da jeg allerede har fått tilbud om det. Så der tar du feil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg