MITT NYE STRIKKEPROSJEKT

Her om dagen fikk jeg god hjelp av en medpasient på RASP til å forstå hvordan jeg skulle lage tommel, hvordan felle og jeg lærte å legge opp masker og å forstå hvordan man følger en strikkeoppskrift. Hun hjalp meg i tillegg en del underveis og på kun to dager hadde jeg et par votter ferdige! Den siste votten strikket jeg i tillegg så og si uten noe hjelp, så det var jo gøy! Vottene ble i en nydelig rødfarge og passer perfekt rundt juletider hihi. De ligger hjemme for øyeblikket, men dere skal få se dem senere!

Mens jeg var i Oslo fikk jeg også kjøpt inn pinner og garn til et helt nytt prosjekt, nemlig en genser! Så den har jeg fått begynt på nå, men med så tynne pinner og så tynt garn kommer det til å ta en god stund å gjøre den ferdig. Like så greit i grunn da jeg har mye tid å slå ihjel og garn ikke akkurat er billig. Stripegenseren heter genseren jeg strikker og jeg valgte meg noen andre farger som jeg tror skal bli fint. Denne oppskriften selges heldigvis som enkeloppskrift, noe som var veldig greit!

I tillegg kjøpte jeg inn garn i går til å strikke enda et par med votter, denne gangen i en gammelrosa/lilla farge. Jeg synes det er greit å ha litt å variere på hehe. Dessuten skal jeg lære ei som jeg er innlagt med nå hvordan man strikker votter, så da er det jo greit at vi kan strikke dem samtidig. Jeg har fått skikkelig strikkedilla med andre ord!

 

 

Strikker du?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Jeg strikker, og det er sååå gøy! Du kommer til å bli helt hekta 🙂 oppdater gjerne hvordan det går med den genseren for lurer på om jeg skal strikke den selv. Hvilken pinnetykkelse er det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg