MITT UTSTYR TIL STRIKKINGEN

Heihei! Bare meg som har litt strikkedilla og vil vise dere hva jeg har av utstyr (eller hva jeg skal kalle det) til strikkingen. Tidligere har dere jo fått se hvordan jeg oppbevarer strikketøyet mitt, men jeg glemte jo å vise dere hva jeg har, dere så jo egentlig bare garn på de bildene. Utenom en del strikkepinner har jeg nemlig noen ting som er veldig kjekke å ha. Det er ikke så mye, men for meg så holder dette og jeg anbefaler å få tak i dette om du også ønsker å begynne med strikking.

Saks: en liten skarp saks for å klippe av garn med, denne blir brukt flittig. Man kan jo selvfølgelig bruke kjøkkensaks, men den er stor og upraktisk å ha med seg, i tillegg til at denne saksa her er beregnet på garn så den klipper det veldig rett av.

Maskemarkører: disse brukes jo da til å markere masker med, noe som ligger i navnet haha. Til de fleste oppskrifter trenger man jo disse. Jeg oppbevarer mine faktisk i et pilleglass da det er praktisk. I tillegg bruker jeg dem ofte til å telle runder med (legger da x antall i en haug og flytter de til en ny ettersom rundene blir ferdig) siden jeg ikke har rundeteller.

Målebånd: Noen oppskrifter går på antall runder, mens andre går etter cm, derfor er målebånd et must. Det er også kjekt hvis man skal tilpasse noe og ikke følge størrelsen oppgitt i oppskrift.

Nåler: jeg har nåler i to tykkelser som jeg ikke hadde klart meg uten med. Nålene blir brukt til å feste tråder med og det må man jo nesten, hvis ikke revner jo det man har strikket.

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg