MORGENYOGA & EN SUNNERE KROPP

Jeg merker det så godt på kroppen min at jeg er på en mye sunnere vekt. Ja, det er skummelt, men det følger også med en haug av svært gode fordeler! Å gå 100 meter føles ikke lenger som om jeg har løpt et maraton, konsentrasjonen min er veldig forbedret, jeg er sterkere og jeg orker generelt veldig veldig mye mer nå enn hva jeg gjorde før. Jeg har jo bestandig vært glad i å bruke kroppen, så det er gledelig at jeg faktisk har overskudd til å kunne gjøre litt! Nå får jeg ikke lov til å trene, men jeg får lov til å drive med litt rolig yoga på rommet!

Den yoga-formen jeg har vært mest borti er yin-yoga. Det er en veldig rolig form for yoga og man sitter hovedsakelig på matten i forskjellige stillinger. Her er det fokus på strekk og pust, noe som gjør godt for både kropp og sjel. Det høres kanskje merkelig ut, men ved å få kontroll over pusten sin kan man faktisk klare å mestre ting bedre.

Hvis du bor i Larvik anbefaler jeg å gå på yoga på Studio Nille! Der tilbyr de flere former for yoga og yogalæreren Ann-Hege er fantastisk! Hun er utrolig flink til å undervise i tillegg til at hun er et varmt og godt menneske. Flying-yoga er det også tilbud om der, noe som er veldig gøy! Ellers har de også yang-yoga og stol-yoga. Om det er noen flere tilbud husker jeg dessverre ikke i farten. Et lite tips fra meg til dere!

Men enn så lenge blir det yoga for meg selv. Jeg prøver å legge inn en halvtime annenhver dag og noen ganger blir det også flere dager på rad. Enten hører jeg på musikk eller ser på serier mens jeg holder på, eller så finner jeg en yoga-video på YT som jeg kan følge. Jeg liker førstnevnte best, men det er greit med litt variasjon!

 

Liker du å drive med yoga?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Yoga hjalp meg ut av min spiseforstyrrelse. Det er noe av det beste jeg gjør for kroppen og sinnet mitt hver dag <3

    2. Yoga er bra for kropp og sinn! Så flink du er som gjør yoga på egenhånd. Jeg er selv veldig glad i å dra på yogatimer, enten på studio eller treningssenter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg