MYTER OM SPISEFORSTYRRELSER

Ved å spre informasjon om spiseforstyrrelser bidrar man til økt kunnskap og større forståelse, noe som er svært nødvendig da det er så mange feiloppfatninger der ute. Jeg forstår jo at ikke alle kan så mye om nettopp spiseforstyrrelser, men noen ting er det ganske greit å få litt oppklaring i: hva stemmer faktisk og hva er feil? Man lager seg jo fort opp en mening, og noen av meningene er kanskje ikke så rart man lager seg opp heller med tanke på hvordan spiseforstyrrelser ofte blir fremstilt på film og i medier: en med en spiseforstyrrelse er ei ung jente som ser ut som et vandrende skjelett og som ikke vil spise. Dette er en av oppklaringene du får se og høre om i videoen nederst i dette innlegget.

Det er sjeldent jeg lager slike videoer hvor jeg setter meg ned og snakker, men når jeg har noe viktig på hjertet som jeg bare MÅ få snakket om blir det fort slik. Det hadde blitt litt for vanskelig å skulle lage illustrerende klipp til alle eksemplene og selv om jeg ikke er en mester i å forklare ting tror jeg det meste kan bli forstått lett:)

 

Var det noe av dette du ble overrasket over?

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg