NEI, DU ER FAKTISK IKKE MORSOM

Selv har jeg ganske tør humor, men et sted går grensa altså. Ikke bare er noen ting ikke morsomme, men noen ting er rett og slett frustrerende og irriterende. Spesielt er det en ting som irriterer meg og det er kunder, selv om jeg ikke har jobbet i en butikk selv engang. La meg vise dere noen eksempler fra ting jeg har overhørt/sett i butikk og noen andre eksempler:

Kunde står i kassen og en av varene blir ikke scannet. Kunde kommer da med den originale kommentaren “da er den gratis da heheh?”. Nei, du er faktisk ikke morsom. Den ansatte har sikkert hørt denne kommentaren her over hundre ganger allerede og dere vet begge to veldig godt at varen ikke er gratis.

Ansatt i kassa spør om kunde skal ha poser etter at kunde har handlet ganske mye. Kunde begynner å le eller er irritert og sier “ser det ut som om jeg får plass til alt dette i lomma eller?”. Nei, kunde du er ikke morsom her heller og ikke særlig smart heller. Hvordan i all verden skal den ansatte vite om du har med poser i veska eller lomma di fra før? Det er faktisk ganske vanlig nå for tiden det.

Jeg som er vegetarianer får også virkelig gjennomgå disse “morsomhetene” til folk. Klassiske gjengangere er “hehe du spiser maten til maten min du”. Svært originalt må jeg si.. ikke særlig morsomt heller når man har hørt den tusen ganger før. Og hvis du faktisk har litt kunnskap så spiser husdyr som regel gress, høy og kraftfor. De fleste spiser faktisk ikke gode grønnsaker, så der virker du dum i tillegg.

En annen som går igjen er “men hvis du havner på en øde øy med en sau uten sjans til å noen gang bli reddet, hadde du spist sauen da?”. For det første: fortsatt ikke morsomt og ja, jeg har hørt den mange ganger før. For det andre: hva er sannsynligheten for at jeg havner på en øde øy med en sau uten sjans for å bli reddet? For det tredje: nei, jeg ville ikke spist sauen, da hadde jeg jo bare utsatt meg for å pines til døde enda lenger. Da ville jeg heller hatt sauen til selskap den lille stunden jeg skulle ha levd.  

 

 

Ønsker dere en del to av dette innlegget?

 

//Elise Amanda

4 kommentarer
    1. Det er interessant hvor du legger terskelen. Hvis det er noe som er frustrerende og også irriterende, så er det innlegget ditt om spiseforstyrret humor. DET er et godt eksempel på hva som faktisk ikke morsomt, derimot veldig sykt. Vil påstå at det er en del av det å være ansatt i en butikk å håndtere hvorvidt kunden sier noe du syns passer seg eller ikke

      1. Begge de innleggene må tas med en liten klype salt🙊 Vi har også alle forskjellig humor, så det er jo selvfølgelig forskjellig hva som faller i smak eller ei.

      2. Så enig ! Er det noe som er irriterende og sykt så er det spiseforstyrret humor. Det kan ikke kalles humor en gang.. se eksemplene Elise kom med handler vel først og fremst om smalltalk fremfor at man prøver å vere morsom

        1. N sikter til et annet innlegg jeg har laget om spiseforstyrret humor. Jeg regnet ikke med at det innlegget skulle falle i smak hos alle, men for meg og veldig mange andre syke er det nettopp den humoren som gjør at man klarer å komme seg gjennom hverdagen.

          Eksemplene i dette innlegget er jo ikke spiseforstyrret humor, så skjønner det kan være litt forvirrende om man ikke har lest det andre innlegget🙊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg