NERVEPIRRENDE KVELD + CHUNKY MARIUSGENSER

Åh, denne dagen her har jeg grugledet meg til en god stund nå! I dag arrangerer jeg nemlig første strikketreff for unge i Larvik som enten strikker eller vil lære å strikke. Jeg håper folk dukker opp og at det ikke blir katastrofe med null oppmøte, det er vel det jeg frykter mest. Med på laget har jeg fått garnbutikken Drømmenøstet, så arrangementet foregår der. Et ungt strikkemiljø er noe jeg har savnet i Larvik og håpet er jo da å virkelig klare å få dratt igang dette her. Hvis noen av dere som leser bloggen min er unge, bor i (eller i nærheten) av Larvik og vil komme så er det bare å sende meg en melding på Facebook:)

Jeg har forresten blitt ferdig med Mariusgenseren, den ble faktisk ferdig i går. Den er deilig og myk og jeg gleder meg til å bruke den på turer i skogen i høst! Selv er jeg ikke sånn superfan av tradisjonsstrikk, da jeg heller går kledd i bystrikk/hverdagsstrikk. Men da jeg fikk høre om denne mer moderne versjonen av Mariusgenseren fikk jeg så lyst på den selv! Hva passet da bedre enn at jeg fikk en strikkebok i bursdagsgave av Therese hvor oppskriften stod!? Det morsomme er jo at hun ikke engang visste at jeg hadde lyst til å strikke den haha.

 

 

Garnforbruk: Strikket i dobbel tråd drops air. 7 nøster drops air i fargen dus rosa #24 og 1 nøste (eller var det 2 stk?) drops air i fargen rubinrød #07.

Pinne: jeg gikk opp en pinnestørrelse

Justeringer: jeg la ikke ut ekstra masker etter vrangborden nederst. Her skulle jeg gjerne sagt at grunnen var jeg som ønsket en smalere genser, men sannheten er at jeg regnet på når jeg skulle øke, satte meg ned for å øke og rett og slett glemte å øke.. men passformen ble heldigvis bra! For meg blir dette en turgenser og ikke en hverdagsgenser, da er det en fordel å få plass til den under jakka. Jeg la også til den nederste mønsterborden da den ikke stod i oppskriften.

 

 

Fargekombinasjonen fant jeg inspirasjon til på instagram. Jeg liker overdeler i litt freshe farger når det kommer til tur og treningsklær, så denne fargekomboen falt jeg for med en gang! Det er forresten noen feil nederst i den midterste mønsteret, noe jeg ble klar over tre runder senere. Men siden genseren er til meg selv og det kun er en turgenser ga jeg rett og slett litt f. Angrer på det nå da heheh…

 

 

 

Hva synes du om genseren?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

5 kommentarer
    1. Wooow for en superfin genser, elsket fargekomboen🤩 selv strikker jeg min første Mariusgenser i brun og hvitt, i kos fra Sandnes garn😄💖

    2. For en utrolig fin genser!!
      Kan du legge ut lenke til oppskriften?
      Eller hvordan kan jeg få tak i oppskriften?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg