NOEN GRUNNER TIL Å BLI FRISK

Det kan være vanskelig å holde motivasjonen på topp hele tiden, det vet jeg alt om. Nettopp derfor er det så viktig å minne seg selv på hvorfor man står på. Hvorfor man tar de kampene man tar. Hvorfor det er verdt det og hvorfor man ikke skal gi opp. For meg kan det hjelpe å rett og slett skrive ned hva som motiverer meg til å bli frisk og etter å først ha startet med å skrive ned har jeg innsett at det er veldig mye. Heldigvis! Disse tingene som motiverer en er så viktig å ikke glemme, det kan nesten ikke bli mint på for mye. Under her får dere lese noen av mine grunner til å ville bli frisk. Kanskje det kan inspirere deg til å skrive en liste for deg selv? Eller om du ikke er syk, kanskje det kan inspirere deg til å lage en liste over ting du virkelig har lyst til å gjøre?

🍃Å ha muligheten til å studere og jobbe

🍃En kropp som er sterk nok til å gjøre alt hva jeg ønsker og som er sterk nok til å fungere i hverdagen

🍃Kunne bli med på spontane ting som innebærer mat eller et måltid

🍃Ha energi og overskudd til å gjøre ting som gjør meg glad

🍃Å kunne fylle tankene og hodet med noe annet enn mat/kropp/vekt/kalorier

🍃Gå kledd i klær jeg liker og ikke være så bekymret for hvordan kroppen min ser ut

🍃Ikke ødelegge sosiale situasjoner og heller ikke relasjoner på grunn av spiseforstyrrelsen

🍃Jobbe frivillig for dyrebeskyttelsen

🍃Skrive en bok med tips og råd til hvordan man kan bli frisk(ere) fra en spiseforstyrrelse

🍃Å stifte en familie sammen med Andreas og gjerne få oss en hund i tillegg

🍃Danse så mye jeg bare vil og utvikle meg innenfor dans

🍃Være mye mer politisk aktiv

🍃Styre min egen hverdag etter sånn jeg vil og ikke etter sånn spiseforstyrrelsen vil

🍃Bruke tiden min på ting som virkelig betyr noe, som familie og venner

🍃La verden få se den Elise Amanda jeg egentlig er og ikke en som er preget av sykdom

🍃Leve. Virkelig leve.

 

 

 

 

Klem, Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg