NORGES NASJONALDAG & MIN FEIRING

Som dere alle vet er det nasjonaldagen vår i dag og dette er første gang jeg er i Oslo på 17. mai! Dagen min startet i syvtiden på morgenen med veiing, så litt kjip start der. Men etter det flettet jeg håret, sminket meg og tok på meg den fine bunaden min. Jeg skulle jo egentlig ha på meg den kjolen jeg viste dere, men siden jeg var så heldig at jeg hadde besøk i går som tok med seg bunaden min gikk jeg heller for den!

Så fort dagvaktene kom på jobb ga jeg dem en EMT-søknad jeg hadde skrevet i full fart og den ble heldigvis godkjent. Nå var ikke planene mine for i dag så spontane, de var nemlig planlagt siden i går kveld, men jeg fikk aldri søkt om det før kveldsvaktene gikk hjem. Så da ble den godkjent som sagt, kontakten min ordnet med måltider jeg skulle ha med meg (frokost og lunsj) og deretter løp jeg til bussen. Tulla, jeg får ikke lov til å løpe og jeg hadde faktisk litt god tid så jeg ruslet sakte haha.

 

 

Bussen tok jeg til Oslo S for å møte Williams som kom med toget og deretter tok vi bussen til Vår Frelsers gravlund hvor Venstres Sveinung holdt en tale og et kor sang. Sveinung sin tale var faktisk ganske underholdende og morsom og den ble veldig godt tatt i mot! Trine Skei Grande og Ola Elvestuen kom også, så da benyttet vi like så godt muligheten til å ta noen bilder med dem. Vi fikk også hilst på noen andre fra Unge Venstre, noe som var veldig hyggelig! Det går jo ofte litt tid mellom hver gang vi sees.

 

Williams og jeg gikk videre for å få med oss barnetoget og jeg fikk helt hakeslepp over hvor langt toget var! Det var veldig koselig å se på med så god stemning blant de som gikk i toget og de rundt. Etter en stund tuslet vi til Kjøkken og Bar hvor vi skulle på lunsj med Oslo Unge Venstre, noe som var veldig hyggelig! Da fikk jeg også sett igjen noen jeg ikke hadde sett på alt for lenge. Etter måltidet møtte Williams og jeg en kompis av han, vi tok litt bilder og så dro jeg tilbake til sykehuset.

Årets feiring har vært den beste på årevis! Bulimien har ikke vært tilstede og jeg har kost meg så mye! Det er så deilig å ENDELIG få en positiv opplevelse med syttende mai igjen, sist jeg hadde det var jeg vel tretten år gammel. Det er nesten ti år siden det.. Resten av dagen skal vi bare ta det rolig her på sykehuset og det kjenner jeg at egentlig er veldig greit! Håper dere får en fin dag og jeg håper dere er inkluderende mot andre i dag <3

 

 

Hvordan har din dag vært så langt? Og hvis du har bunad, hva slags har du?

 

 

//Elise Amanda

7 kommentarer

Siste innlegg