NYE TÅSPISSKO OG GRØNNSAKER I MINIDRIVHUS

God kveld! I dag har jeg vært en tur på dansestudioet da det var besøk av en dansebutikk der i dag. Jeg prøvde mine gamle tåspissko litt på mandag og de var rett og slett døde, så de gikk ikke an å bruke lenger. Derfor var det ganske kjekt at jeg fikk ordnet med nye i dag. Egentlig skulle de ikke ta med tåspissko i dag, men jeg fikk avtalt med de tidligere i uken heldigvis om at de kunne ta med noen få sko til meg som jeg ønsket å prøve. Jeg er iallfall veldig fornøyd og det blir spennende å få testet de ut i morgen! De forrige var jeg veldig fornøyd med på komfort, men jeg har alltid slitt med å komme helt over i skoen, noe som gjaldt de forrige også. De nye derimot kommer jeg såååå mye bedre over i! Det eneste som er synd er at foten min egentlig er litt for sterk for de (skoene er svakere for å komme bedre over), så de kommer ikke til å holde så lenge.

For noen dager siden fikk jeg endelig sådd noen chilifrø, så det blir spennende å se hvordan dette blir. Jeg har hørt at man kan bruke et druebeger som et lite minidrivhus, men jeg har faktisk ikke sjekket ut hva som er optimalt mtp temperatur og mengde sollys når dette skal såes. Så om det blir vellykket er det egentlig bare å vente å se for å finne ut! Jeg gjorde det iallfall så enkelt som å skylle et tomt druebeger, fylle i jord, putte i frø fra en chili vi har brukt og vannet godt. Nå står det lille “drivhuset” mitt i vinduet med mest sollys, så da er det bare å vente på at det forhåpentligvis spirer etterhvert.

 

Har dere prøvd noe lignende?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg