NYTT GARN + NY GENSER

Eller nytt og nytt da.. dette garnet ble kjøpt inn i juni, jeg har bare ikke vist det til dere. Det har nemlig ikke blitt så mye strikking i sommer, men den siste tiden har det derimot tatt seg skikkelig opp. Når høsten kommer blir det nok mange mørke høstkvelder med strikketøy, te og pledd. Enn så lenge koser jeg meg med å strikke litt her og der, ikke minst koser jeg meg på strikkedate på café. Jeg bestilte i juni garn til å strikke ballonggenseren, som jeg holder på med fremdeles. Til den bruker jeg Du store alpakka sine dreamline air og dreamline soul.

 

Jeg var redd for at disse fargene ikke skulle blende godt sammen, men heldigvis gjorde de det!

 

Her får dere en liten sniktitt på genseren:

 

Jeg kjøpte også garn av en butikk i Oslo i juni som kommer til å gå til neste prosjekt. Det blir et prosjekt med patentstrikk, noe jeg aldri før har prøvd. Men med litt øvelse får jeg nok til det også, tror dere ikke? Garnet er iallfall fra Isager.

 

Hva strikker du på? 

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

3 kommentarer
    1. Blir størrelsen grei når du bruker det garnet på ballonggenseren, eller måtte du gjøre endringer? 😀

      1. Jeg strikket selve genseren med pinne 3,5 istedenfor pinne 4 og gikk da opp en størrelse. Jeg striket i Str s (overvidde 109), men fikk da overvidde 96 (xs har overvidde 99). Så det er de endringene jeg gjorde: gikk ned 0.5 pinne størrelse og opp en størrelse i selve genseren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg