..OG SÅ VILLE JEG FÅ GRØNNE FINGRE

Jeg har så smått vært interessert i planter og hagearbeid tidligere, men da har det som regel holdt seg til en liten jordbæråker og kaktuser. Kaktuser er jeg fremdeles glad i, vel og merke. Men de siste årene har den interessen økt litt. Ikke noe voldsomt, men nok til at jeg liker å ha noen planter både inne og ute og stelle med dem.

Ute i år har vi fem potter med fine blomster i og et lite bedd med to store blomster i. Heldigvis trenger ikke disse blomstene all verdens stell, kun litt vanning, luking og fjerning av døde knopper og stilker. Vipps så holder de seg kjempefine og har gjort det i noen måneder nå. Blomsten dere ser på bildene var forresten helt død og kastet, men jeg tok den med meg og med litt tid og kjærlighet (om man kan si det sånn) fikk jeg liv i den igjen. Slikt er gøy, det!

Når det kommer til inneplanter har vi for tiden et fikentre, kaktuser og en død orkide. Jeg presterte å glemme bort hele orkideen en periode, jeg.. Men frem til det levde den utrolig lenge og fikk nye blomster hele tiden. Jeg tror jeg skal kjøpe meg en ny orkide etterhvert da den passer fint inn i stua og egentlig er lett å holde liv i, så lenge man ikke glemmer den bort *kremt*.

Så ja, jeg har da fått litt interesse for å få såkalte grønne fingre hihi. Men blomster og planter er faktisk ganske koselig å holde på med. Neste år tror jeg at jeg skal utvide prosjektet litt mer og lage en blomstereng der det bare er masse strå i hagen. Ikke bare vil det gjøre meg glad, men biene blir nok ganske så takknemlige de også!

 

 

Liker du å holde på i hagen og/eller ta vare på planter?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Nei…jeg gjør tydeligvis ikke det 😮 Alt av planter dør her i huset. Jeg GLEMMER dem … Gøy du har funnet litt glede i sånt da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg