OPPKASTFRI?

Jeg skulle jo egentlig ikke skrive så mye om hvordan jeg gjør det her og mine reaksjoner, men akkurat i dag må jeg nesten dele noe med dere! For dette er så stort, jeg er så stolt og helt ærlig hadde jeg aldri trodd at jeg skulle klare å kjempe SÅ hardt som hva jeg faktisk har gjort. Det hjelper ekstremt å ha all denne gode støtten rundt meg og mennesker med god kompetanse, mennesker som forstår og tar hensyn. At noen står der klare til å dra meg tilbake i dét jeg holder på å falle. At noen står der sammen med meg når det stormer som verst og får til å roe meg ned. Det er så trygt. Og takket være alt dette og mer har jeg nådd flere milepæler. Den ene som jeg tenkte å fortelle dere om nå føles så godt at dere kan nok ikke en gang forestille dere: jeg har vært oppkastfri hele oppholdet! Det er årevis siden jeg har vært så mange dager oppkastfri og jeg sprekker nesten av stolthet! Og det har jeg all rett til!

Jeg har i tillegg merket en enorm forskjell kroppsmessig av å ha klart dette, allerede nå etter litt under to uker. Hevelsene i kinna begynner å gå ned, jeg kan faktisk se kjeven min svakt nå, noe som føles veldig godt! Hendene og føttene mine er ikke konstant kalde som is lenger. Og selv om jeg fremdeles er veldig mye sliten har jeg likevel litt mer energi. Jeg blir sjeldnere svimmel når jeg reiser meg opp og hodet mitt kjennes fysisk lettere. Jeg sover i tillegg mye bedre. Når så kort tid har så stor effekt, tenk da hvor stor effekt det vil ha på meg når jeg har blitt frisk!? Det er jo et helt annet liv.

Det er så mange gode grunner til å “be free” som jeg kaller det. Ved å ikke kaste opp gir jeg forbrenningen min en mulighet til å ta seg opp, jeg hindrer videre skade av tennene mine, jeg minsker hodepine, jeg kan få ansiktet mitt tilbake, jeg kan få mye mer energi, jeg kan være i stand til å bli med på mye mer, fordøyelsen min vil bli bedre, kroppen min får i seg næringsstoffene den skal, hodet mitt og konsentrasjonen kan begynne å fungere bedre, jeg slipper heftige blodsukkerfall, slipper å fryse konstant, det håret mitt på hodet jeg har mistet kan vokse tilbake og så himla mye mer.

Håper dette kan være til inspirasjon for dere som også har/har hatt samme problematikk. La oss være frie sammen❤

 

//Elise Amanda

14 kommentarer
    1. Tusen takk for at du er, nettopp den du er. Tusen hjertelig takk for at du velger å dele, åpne deg opp, være så ærlig og inkluderende som du er. Takk for at jeg kan være stolt av å kalle deg mitt forbilde. Du er et lys og en glede i en grå hver dag. Som den ensomme personer jeg er, finner jeg denne plassen en tørst. Jeg har fulgt med i snart 3 år tenker jeg. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg en ensom klem, dette er en ekstremt stor dag. For oss alle som har fulgt deg så lenge. Jeg ble så veldig glad av å lese dette, og så stolt. Jeg har veldig tro på planen videre og veien din til å bli bedre. All godt i din fremtid. Du fortjener alt det gode som venter deg. Igjen takk for din åpenhet, takk for personen du er. Du har en stå på vilje i mine øye et få talls personer kan i det hele tatt drømme om. Du er rett og slett helt rå. Og jeg vil heie på deg helt frem til skyene. Du har så mye godt rundt deg, etter hva jeg har erfart her inne. Og jeg unner deg igjen, alt vell. Du er god du er verdt all tid.

      Jeg har ingen virkelig kontakt med deg, og har så vidt sett deg i person før. Men alikavel føler jeg at en del av meg kjenner deg. Ekstremt sjeldent jeg kommenterer på sosiale medier i det hele tatt. Men denne gang kan jeg ikke la være.

      1. Wow for en helt utrolig utrolig god kommentar, tusen hjertelig takk for alle de gode ordene <3 Det betyr utrolig mye for meg at noen ser på meg som sitt forbilde :´) Tusen hjertelig! <3 <3 Vet ikke helt hva jeg skal si, men ble utrolig rørt, det skal du vite!

    2. Gratulerer!!! Utrolig bra jobbet! Du har all grunn til å være stolt – milepæler er grunn til å feire. Og samtidig som du står midt oppe i dette, klarer du å holde bloggen så aktiv, innholdsrik og engasjerende. Det virker som du har en kjempegod innstilling både til behandling, fremtid og hva du fokuserer på på bloggen og deler – det er inspirerende. DU er inspirerende. Lykke til videre også, håper veien framover gir stadig nye oppturer og gevinster, selv om det helt sikkert kommer motbakker også. Men fortsett å stå på. Og nyt seirene underveis! (Jeg har tidligere kommentert som anonym, men legger inn e-posten min nå, for jeg har vist blitt en fast leser. Og jeg heier på deg 🙂

    3. SÅ flott!! Klart du skal være stolt 🙂 Og for deg å se at du får mer energi, ansiktet tilbake, orker mer osv gir deg jo sikkert mer inspirasjon også 🙂 Så flott at du er på et sted hvor de kan så mye, dette er skikkelig bra Elise Amanda <3 Jeg er så glad på dine vegne 🙂

    4. <3 <3 Du kan være såå stolt!! Jeg er litt stolt av deg jeg også, og man kan si det, hehe! Gled deg over de fysiske forandringene. Stå på videre! <3 Jeg har aldri hatt hatt bulimi, men har virkelig opplevd å ikke være fri mer enn de fleste andre. Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg