OPPSKRIFT: FISKESUPPE

Herlighet, det er faktisk tre måneder siden sist jeg kom med en oppskrift! Det kan ha noe med at jeg ofte lager mat på slump og sjeldent tar meg bryet med å skrive ned eller ta bilder av ingrediensene eller fremgangsmåten, men nå har jeg faktisk fått somlet meg til å skrive ned hvor mye jeg bruker av forskjellige ting og tatt litt bilder. På menyen i dag stod fiskesuppe, noe som er en av mine favorittretter. Server meg hvit, rød eller oransje fiskesuppe og jeg er frelst! Denne dere får oppskrift på i dag er ikke en klassisk norsk hvit eller rød fiskesuppe, men en som er thaiinspirert. Den ble iallfall utrolig god!

Oppskriften holder til to personer, så hvis man skal lage til feks fire stykker er det bare å doble oppskriften, men da anbefaler jeg å holde igjen litt væske.

 


Du trenger;

•1 ts ingefærpulver

•1 grønnsaksbuljongterning

•1 ts chilipulver

•1 stor tint eller fersk fiskefilet av hvit fisk (vi brukte sei da det var billigst)

•3 dl kokosmelk

•2 store ts rød currypaste

•2 vårløk

•2 store sjampinjong

•1 lime

•10g koriander

•1,5 dl vann

 

Slik gjør du:

•Kok opp vann, chilipulver, ingefærpulver, currypaste, buljong og kokosmelk
•La dette koke i ca 5 minutter

 

 

•Tilsett oppkuttet sopp og la dette koke i 3 minutter
•Ta kjelen av platen, tilsett oppkuttet vårløk og fisk kuttet i terninger
•La trekke til fisken er gjennomkokt (her tok det ca 3 minutter)
•Smak til med salt

 

•Serveres med lime og grovkuttet koriander. Vel bekomme 😀

 

 

Fikk du lyst til å teste ut denne oppskriften? Har dere noen ønsker om fremtidige oppskrifter?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg