OPPSKRIFT: HJEMMELAGDE SOMMERRULLER

De siste månedene har vi ofte spist hver vår middag, hver for oss. Det høres skikkelig trist ut og kanskje er det litt det. Men sånn blir det fort når jeg er avhengig å spise til faste tider, mens Andreas er veldig fleksibel med når han vil spise middag. Det som har stoppet oss (meg) mest er vel også alle reglene mine rundt mat og hvordan det skal tilberedes. I tillegg til at jeg er redd når andre lager mat til meg. Dette er noe jeg jobber med og akkurat nå har jeg/vi som mål å få til to middager sammen i uken hvor vi lager maten sammen og spiser maten sammen. Det blir utfordrende for meg, men det blir også veldig fint å lage mat sammen og spise sammen.

I dag er en slik dag og valget falt på sommerruller! Det har jeg ikke laget på mange mange år, men jeg handlet inn litt forskjellig jeg tenkte kunne passe sammen og det gjorde det. Hvis jeg kan si det selv så ble denne komboen helt sinnsykt god! Dette må dere virkelig prøve altså, for dette ble godt! Jeg kunne omtrent levd på dette haha.

Du trenger:
•Rispapir

•Sweet chili sauce

•Salt

•Pepper

Fyll:

•Paprika

•Avokado

•Mango

•Koriander

•Purre

•Vegetariske filetbiter

 

Slik gjør du:

-kutt opp alle grønnsakene i små strimler

-strø litt salt og pepper på avokadoen

-stek vegetarbitene

-mykgjør et og et rispapir (ha varmt vann på en tallerken, ta et rispapir i og vent til rispapiret blir mykt)

-flytt et og et rispapir over på en ny tallerken, ta på litt av alt fyllet og brett rullen sammen

-gjenta med hvert rispapir

-strø gjerne litt ekstra koriander over

-nytes med for eksempel sweet chili sauce til 🙂

 

Skal du prøve å lage oppskriften min? 😀

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg