OPPSKRIFT PÅ EN KJEMPEGOD GRØT

På RASP kan man velge havregrøt til frokost i hverdager og grøten der er utrolig god! Siden det sikkert er flere enn jeg som er havregrøtentusiast tenkte jeg at det kan være fint å dele oppskriften, så dere også kan prøve den. Man blander rett og slett alle ingrediensene sammen og den blir best om man koker den litt lang tid på lav varme. Har jeg dårlig tid derimot koker jeg den kort tid på høy varme og det funker det også altså.

Ingrediensene til en porsjon er som følger:
-4 dl melk
-1.5 dl havregryn
-1 ss sukker
-1 knivsodd salt
-1/4 ts kanel

Havregrøten er utrolig god sånn som den er, men den er også veldig god med topping på. Her valgte jeg å toppe med bananbiter, tørket kokos og peanøttsmør. Peanøttsmøret smelter i grøten og har du ikke prøvd det i havregrøt før og liker smaken av peanøtter må du definitivt prøve!

 

Er du glad i havregrøt?

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Havregrøt er så godt og kan varieres i det uendelige. Elsker alt med kanel..så grøt er bankers. Det er forresten VELDIG godt å klekke ett egg oppi gryta mens det koker å eldre det inn. Blir skikkelig kremete og godt, og ikke minst enda mer næringsrikt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg