OPPSKRIFT PÅ PANNEKAKER TIL FROKOST/LUNSJ

God søndag! Jeg er faktisk skikkelig stolt over hvor godt jeg har jobbet med maten i dag, for det har vært skikkelig hardt å ikke tulle det til. Det føles godt! Sånn bortsett fra å jobbe med maten i dag har jeg vært på zoom med noen herlige jenter en stund og tatt en klesvask. Vanligvis blir søndager svært lite produktive, så dette føles bra! Snart skal jeg en liten tur bort til besteforeldrene mine og der er det alltid koselig å være. Heldige meg som bor kun to hus på bortsiden av dem!

Men over til noe annet: pannekaker! Disse på bildene under her lagde jeg her om dagen og jeg bestemte meg faktisk for å lage de i dag også, bare at jeg byttet ut blåbær med bringebær. De er skikkelig gode! Denne gangen prøvde jeg å bruke hele havregryn fremfor å male havregryn til mel, men jeg foretrekker nok å male det selv om begge deler var godt. Oppskriften fant jeg HER på bloggen til Maren Erdvik. Jeg har gjort noen få justeringer forresten, derfor er ikke oppskriften jeg poster 100% lik.

 

Til 1 porsjon trenger du:

•50g havremel/havregryn
•1 helt egg og 1 eggehvite
•80 g kesam naturell
•1 ts bakepulver
•1 ts kardemomme
•1/2 ts kanel
•litt sukker eller sukkererstatning

 

Annet:
•smør til steking (jeg har prøvd med olje også, men smør smaker best)
•Valfri topping feks bær, syltetøy, sirup, sukker, peanutsmør, banan og nutella

 

Slik gjør du:

1.Mal havregryn til mel
2.Bland alle ingrediensene godt sammen (utenom toppingen så klart)
3.La røren svelle i rundt 20 minutter
4.Stek på svak-medium varme i en stekepanne med smør
5.Topp med ønsket topping og nyt!

 


ps: jeg skrev frokost/lunsj da man burde ha mer enn dette til middag. Ha gjerne også noe annet ved siden av eller masse topping på om du kun skal ha dette til frokost/lunsj da pannekakene i seg selv er litt lite.

 

Er du glad i pannekaker?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg