OPPSKRIFT: SUPERDIGG SIDESALAT MED MYE SMAK!

Tidlig forrige uke kom korona i hus her og torsdag kveld testet jeg også positiv. Jeg trodde egentlig jeg skulle slippe unna med en liten forkjølelse, men det var altså ikke tilfellet. Utover dagen i dag har jeg heldigvis begynt å føle meg bedre, så nå går det iallfall riktig vei! Men jeg har ligget med feber, smerter i hele kroppen, tung pust, tett nese, vond hals, hoste og null energi i noen dager nå. Så kommer spiseforstyrrelsen oppå hele greia, så dere kan tro jeg har vært sliten, for å si det mildt. Heldigvis er det ikke superstrenge regler nå, kun anbefalinger om å holde seg hjemme om man er syk. Men jeg har holdt meg hjemme utenom å handle mat og da har jeg holdt god avstand. Jeg tenker at selv om det er anbefalinger og ikke påbud er det lurt å følge det. Det er iallfall utrolig godt å være på bedringens vei nå og jeg gleder meg til å kunne nyte det fine været som har vært i det siste! Jeg krysser fingrene for at det fine været varer og at jeg snart er frisk!

Uansett, for noen uker siden var vi avgårde på middag hvor grillen ble fyrt opp. Da laget jeg en sidesalat til å sette på bordet. Bilder tok jeg også, men jeg fikk aldri postet et innlegg om det. Nå er derimot formen iallfall god nok igjen til at jeg orker å blogge, så da var det veldig kjekt å ha noen bilder på lur hehe. Denne salaten er utrolig god og det er så mye smak i den! Jeg anbefaler virkelig å teste den ut og gi meg gjerne en tilbakemelding på hva du synes hvis du gjør det! 😀

Jeg er utrolig glad i salat, både som tilbehør til maten og som et måltid i seg selv. Denne salaten dere nå får oppskrift på er jeg utrolig glad i og den funker fjell som sidesalat! For selv om jeg er glad i salat synes jeg det er utrolig mange kjipe salater der ute. Beklager om jeg tråkker noen på tærne her nå, men en salat bestående av isberg, agurk, tomat og mais er noe av det mest kjipe jeg kan få servert. Jeg tror likevel ikke jeg er den eneste til å mene det? Her får dere iallfall oppskriften på en salat jeg har laget flere ganger det siste året!

Du trenger: 1 pakke ruccola • 1 agurk • 1 mango • 1 pakke cherrytomater • 1 avokado • 1 paprika • 1/2 purre • 1 neve usaltede peanøtter • 1/3 stor potte koriander • 1/4 salathode av isbergsalat

Skyll grønnsakene og kutt de opp i terninger (utenom agurken, den kan gjerne være halvmåner!), tilsett peanøttene og bland sammen. Enklere blir det ikke!

Jeg anbefaler å tilsette litt sweet chili saus med ingefær (jeg tror den versjonen med ingefær selges i de fleste butikker nå) og blande inn den også. Den passer sååå godt til! Vanligvis har vi det til denne salaten, men det droppet jeg denne gangen da jeg skulle ta med salaten til å sette på bordet til en grillmiddag og jeg ikke visste om det da ville kræsje med resten av tilbehøret. Derfor denne bollen også, da det skulle være praktisk å ta med seg haha.

Ønsker du derimot å bruke dette som en fullverdig salat fremfor en sidesalat anbefaler jeg å tilsette risnudler og edamamebønner (eventuelt vegetarfiletbiter fremfor bønner) også. Topp så gjerne med litt rømme for å heve smaken. Nystekt rundstykke passer også veldig godt til! Skal du bruke den som sidesalat passer denne her veldig godt sammen med grillmat, slik som vi gjorde.

Forresten: Avokadoen tok jeg med og den ble kuttet opp rett før vi skulle spise, slik at den ikke skulle bli misfarget.

Salaten er utrolig frisk, full av smak og peanøttene gir ekstra en god krønsj! Håper det smaker!

 

Fikk du lyst til å teste ut denne?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg