OPPSKRIFT: VEGANSK NUDELRETT

Denne uken har jeg bestemt meg for å dele middagene vi spiser og oppskrift på dem. Jeg synes at vegetaroppskrifter ofte inneholder masse fancy ingredienser, noe jeg ikke er så fan av. Derfor lager jeg retter med helt vanlige ingredienser og retter som er lette å lage og å like. På tirsdag fikk dere oppskrift på en blomkålcurry vi hadde på mandagen og i dag får dere oppskrift på en nudelrett som vi hadde på tirsdagen. Alle rettene er forresten glutenfrie.

risnudler • 1/2 brokkoli • aromasopp (vi brukte en pakke ferdigskivet fra butikken) • 1-2 gulrøtter skjært i staver • 2ss tomatpuré • 2 ss soyasaus • 2 hvitløksfedd • salt • pepper

•Start med å blande tomatpuré, soyasaus, salt, pepper og 2 finhakket hvitløksfedd sammen til en marinade. Finn frem en stor bolle, ha i soppen og marinaden og bland godt. Jo lenger dette står jo bedre blir det.

•Stek soppen i en stekepanne med litt olje på medium varme. Når soppen er gjennomstekt hiver du oppi gulrot i staver og oppkuttet brokkoli. Legg gjerne et lokk over stekepanna. Stek til grønnsakene er møre, men med litt tyggemotstand.

•Kok risnudler etter anvisning på pakken (glassnudler er også veldig godt å bruke istedenfor). Når nudlene er ferdig kan du gjerne blande det sammen med det andre.

•Så er det bare å nyte!

 

 

Tror du at du kommer til å prøve en av rettene jeg deler?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg