OPPSKRIFT: VEGETARNACHOS PÅ 1-2-3!

God søndag! Nå sitter jeg godt plassert i sofaen til Mona, nydusjet og mett. Vi bestilte pizza til middag og den var skikkelig god! Det er så godt å være frisk nok til å klare å spise pizza uten å la det gå over til overspising og oppkast. Nå er det ikke noe galt med pizza, men pizza har bestandig vært en triggende matrett for meg. Mens smågodt for eksempel har vært trygt, så det er helt forskjellig hva som er vanskelig og lett for den enkelte. Jeg ville bare påpeke det. Poenget mitt var altså at man kan bli bedre og matvarer som er vanskelig for den enkelte kan bli lettere med tiden. Jeg trodde at jeg måtte unngå visse typer mat resten av livet for å holde bulimien i sjakk, men så feil kan man ta (heldigvis!).

Tilbake til enda en oppskrift: nachos! Denne retten er såååå god, superlett å lage og ikke spesielt dyr heller. Vi spiste den for litt siden, men jeg har bare glemt å dele oppskriften med dere. Denne retten er perfekt helgekos eller om man bare vil ha en rask rett i hverdagen.

Du trenger: 1 boks kidneybønner • 1 pose nachos • ost • avokado • salt • pepper • 1 fedd hvitløk • en pose tacokrydder • salsa • rømme

Slik gjør du:
•Forvarm ovnen til 200 grader. Skyll bønnene og stek dem i en stekepanne på medium varme. Tilsett litt vann og mos ca 3/4 av bønnene med en gaffel. Bland inn tacokrydder og la det steke til det har blitt en tykk masse.

•Putt nachos i en form eller på et stekebrett dekket med bakepapir. Bruk en skje til å fordele bønneblandingen utover. Dekk så med ost du river selv eller bruk ferdigrevet. Selv synes jeg ordentlig ost er best og det brukte vi. Stek i ovnen til osten er smeltet slik du liker den.

•Mos en avokado, smak til med salt og pepper. Finhakk 1 hvitløksfedd og bland i. Tilsett gjerne noen dråper lime også om du har.

•Så er det bare å servere nachos med rømme, salsa og guacamole. Velbekomme!

 

Så det godt ut?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg