OUTFIT + VEGAN SOUP

Hei dere! Jeg våknet dessverre opp med en veldig vond hals i dag og formen er ikke akkurat på topp for å si det sånn. Jeg måtte derfor avlyse alt av planer i dag, noe som er utrolig kjipt! Så blodprøver måtte bli utsatt til torsdag, dansingen måtte bli avlyst (får heldigvis en ta-igjen klasse neste mandag!) og jeg får ikke dratt til Mona før i morgen. Jeg bare håper håper at formen min er bedre i morgen! Det passer virkelig ikke å være syk nå. I morgen er planen skolebesøk på en videregående skole i Tønsberg med Vestfold Unge Venstre etterfulgt av et årsmøte. Etter møtet er planen å dra til Mona for å overnatte. Det må jeg nesten bare få til! Jeg er ikke i form til å ta noen bilder i dag heller (åpenbart siden jeg er syk) derfor blir det dessverre gamle bilder + oppskrift på en av mine favorittsupper! Vel bekomme!

Stek 1 gul løk i litt olje, legg så til 3 fedd hvitløk, 2 stenger stangselleri og stek det sammen en stund. Hiv så oppi 3 dl kokosmelk, 1 dl vann, en boks hermetiske hakkede tomater, en boks kikerter, 1 ts ingefærplver, 1 ts paprikapulver, 1/2 ts gurkemeie, litt chiliflak (smak deg frem), en terning grønnsaksbuljong og litt salt. La det putre en liten stund og nyt!
Resten av kokosmelken fra boksen kan du fryse i isbitformer og bruke til mat en annen gang. Egentlig skulle det være 4 dl kokosmelk i, men for min del ble det litt for mye kokossmak da så jeg justerte det litt ned.

Oppskriften er originalt hentet fra veganmisjonen, men jeg har gjort noen få endringer på den. Dette er en av mine absolutte favorittsupper og jeg anbefaler den på det varmeste! Den smaker sååå godt, den er fyldig og den metter. Jeg tror jeg nesten omtrent kunne levd på denne. Tommel opp for at den tar kort tid å lage og ikke inneholder masse fancy ingredienser som er vanskelig å få tak i!

//Elise Amanda

3 kommentarer
    1. Takk for oppskriften! Den suppa hørtes perfekt ut for meg! Elsker vanligvis kokosmelk i supper.. Og har lyst å prøve noe vegansk mat! Ønsker deg god bedring! <3

    2. God bedring Elise!! Hva mener du med desverre?? skal lage suppen til middag imorgen så kan du få være litt sjalu😄🙈
      Håper at du raskt blir bedre 😋
      Du må alltids sende meg mail om du vil!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg