PAKKETIPS TIL INNLEGGELSER

Jeg vet at det å skulle bli innlagt første gang kan virke svært skremmende, men noen ganger er innleggelser nødvendig. Jeg husker godt første gang jeg ble det, jeg var utrolig redd og usikker. Ikke visste jeg noe særlig om stedet jeg skulle til, ikke visste jeg noe særlig om opplegget der og ikke visste jeg hva i all verden jeg skulle pakke med meg. Jeg har fått flere spørsmål på meldinger av andre som også står i den situasjonen, så jeg tenkte rett og slett jeg kan lage et eget innlegg om det. For hva pakker man med seg til en innleggelse?

Hvis det er et sted man skal være en stund synes jeg det er hyggelig å gjøre rommet litt personlig, det bidrar også til å fjerne litt av sykehusfølelsen, noe som er veldig bra. For man skal ikke bli vant med å være på sykehus, for det er faktisk der ute livet er og der man skal leve det. Jeg liker iallfall å pakke med en lyslenke, et bilde av kjæresten min og meg, tre små fake kaktuser og gjerne tre plakater til å henge på veggen også. Ikke store greiene, men det skaper litt avstand til sykehusinteriøret hehe.

Ellers er det veldig lurt å ha med noe å pusle med, da dagene fort kan bli lange. Noen ting jeg kan tipse om der er puslespill, strikketøy, bøker, PC, kryssordbok og tegnesaker. Rett og slett litt ting man kan holde på med i ro. Jeg har i tillegg alltid med meg kameraet, slik at jeg kan styre med bloggen og ta litt bilder.

Når det kommer til andre ting er det lurt å ta med seg innesko da man trenger det de fleste stedene. Jeg pleier å gå for tøfler da jeg synes det er mer komfortabelt. Av toalettsaker tar jeg med det jeg pleier å bruke. Når det kommer til klær er det veldig greit å ha noen vanlige klær, men også en del komfortable klær synes jeg. For eksempel joggebukse, tights, en stor genser og lignende. Håndkle og sengetøy trenger man ikke ta med, da det alltid er på sykehuset.

Noen steder er de ekstra strenge på hva som er lov og ikke lov til å ha på rommet, men det får man vite. Har man noe man ikke får lov til å ha på det aktuelle stedet er det ikke verre enn at personalet tar vare på det, så får man det tilbake når man blir skrevet ut igjen. Som her jeg er nå er det ikke lov til å ha saks og barberhøvel på rommet, så det tar personalet vare på. Men jeg får jo bruke det når jeg spør etter det, så lenge jeg leverer det inn igjen.

Jeg håper at dette innlegget kan være til hjelp for dere som skal legges inn et sted første gang og at det kan bidra til å gjøre det litt mindre skummelt. Husk, har du noen spørsmål er det bare å spørre!

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Du er helt rå EliseAmanda, helt sikkert mange som setter pris på det tipset fra deg! Sikker på at du hjelper mange med å dele om ditt opphold også <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg