PEST ELLER KOLERA? KJEMPE ELLER TA EN PAUSE?

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg tror jeg bare får hamre løs på tastaturet og la ordene komme av seg selv. Den siste tiden har jeg dessverre slitt ganske mye med motivasjonen og jeg var usikker på om jeg i det hele tatt skulle dra til RASP. Jeg helte mer mot å bli hjemme og ta en pause fra all behandling. Det er jo ikke det at jeg ikke vil bli frisk fra bulimien, men noen ganger tar denne kampen så alt for mange krefter og det føles så vondt at det ikke er til å holde ut. Denne langhelgen som var har jeg fått oppfølging av AAT og vi har hatt tre samtaler sammen. Jeg har også hatt flere samtaler med Andreas. Jeg har grått, jeg har hatt panikk og jeg har følt at jeg måtte velge mellom pest eller kolera.

Det var først søndag kveld, altså i går, at jeg faktisk bestemte meg for å dra og gi det en sjanse. Snakker vi hastepakking i går kveld? Ja. Jeg har blitt fortalt igjen og igjen at det er bedre å dra og prøve, for så å eventuelt skrive seg ut enn å ikke dra i det hele tatt. Fornuften min har jo hele tiden visst at det er det riktige å gjøre, men når man står midt i alle følelsene er det ikke så lett å ta de riktige valgene bestandig.

Men her er jeg nå da, på RASP post 3. Tidlig i dag morges kysset jeg Andreas farvel før mamma hentet meg og vi kjørte inn til Oslo. Vi kom litt tidlig frem så da tok vi en kaffe hver i bilen mens vi ventet at klokken skulle gå. Enn så lenge har dagen gått veldig mye bedre enn jeg forventet, men jeg skal ikke lyve: det er knall tøft. Men så er jeg jo en gang her da og jeg gir det en sjanse. Jeg kan ikke få skrytt nok av hvor flinke de er her, jeg skulle bare ønske at hodet mitt hang litt mer med noen ganger.

Enn så lenge i dag har jeg hatt innsjekk, somatisk sjekk og innkomstsamtale, for ikke å glemme måltider da. Jeg fikk enda et nytt rom denne gangen og selvom rommene i seg selv er så og si like er de forskjellig møblert. Denne gangen har jeg faktisk sofa (det er digg) og TV (det er jo kjekt, selvom jeg ser mest serier på datamaskinen). Jeg må iallfall få laget meg dørskilt for herlighet hvor mange ganger jeg nesten har gått inn på feil rom nå! Jeg har hatt to av rommene som ligger ved siden av dette, så det er ikke rart at jeg går i surr.

Dagens antrekk.. her går vi for komfort (jeg dro i noe annet, men måtte skifte da jeg kom på grunn av smittevernregler). Jeg har også fått pakket ut. Det vil si at jeg har tømt kofferten min og lagt ting forskjellige steder, sånn halvveis på plass. Jeg foretrekker å gjøre rommet litt personlig, men akkurat nå orker jeg ikke ta stilling til det. Derfor får det se sånn ut enn så lenge. Så får vi krysse fingrene for at jeg klarer å bli!

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer
    1. Glad for at du valgte å dra! Heier!!
      Sitter selv her nå med en fiskemiddag i magen og kjemper. Sender mange styrkeklemmer til deg<3

    2. Du er flink, jeg heier! :-):-) Men viktig du tar valget selv, og det er lov å være sliten og trenge pauser også. Men jeg håper dette blir bra for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg