PLANER FOR HØSTEN OG VINTEREN

Uff, jeg er jo så nøye på at sånt skal man ikke gjøre… i år derimot er jeg tidenes hykler, for jeg klarte virkelig ikke å holde meg. Tidligst slutten av november sier jeg, før det er det egentlig ikke lov? Hvorfor? Jo fordi over hvor kortere periode man drikker det, jo mer spesielt er det jo og jo mer gleder man seg. Men så gikk jeg på en smell, en til og nå er jeg på den tredje smellen. Har du skjønt hva jeg snakker om? Det er jo julebrus! Den beste er forresten den brune med hvit etikett spør man meg! Denne under her derimot duger til å være billigbrus.

Allerde er jeg på vei til å skrive meg bort hehe. Julebrus altså. Jeg får skylde på det. Dette innlegget skulle egentlig kun handle om mine strikkeplaner fremover, så da får jeg vel prøve å skrive litt om det også.

 

Jeg har jo en del strikkeplaner, men samtidig har jeg kortet drastisk ned på listen min. Det var så mange ting jeg spontant skrev opp og flere av disse er nå fjernet. For denne tiden her på året er den optimale tiden å strikke på. Jeg har først og fremst planer om å fullføre påbegynte prosjekter, slik som septembersweater og bølgegenseren. Disse ligger nå på vent fordi min hovedprioritering akkurat nå er en genser jeg designer selv. Det er ikke bare bare å finne på noe nytt, skrive oppskrift og regne seg frem. Ting tar tid. Dessuten skal jo plagget strikkes også, med mye prøving og feiling.

 

 

Utenom disse prosjektene som alt er satt i gang har jeg jo noen planer for hva jeg skal starte på denne høsten/vinteren! Prosjektene til meg selv blir nok ikke prioritert fremover på grunn av julegaver, men noen planer har jeg da jo. Jeg har veldig lyst til å enten strikke vesten eller en av genserne til Augustin. De er utrolig nydelige, veldig feminine og dessuten strikkes de på tykke pinner. Dermed tar det ikke så alt for lang tid heller.

 

 

Av gaver blir det iallfall en supersøt babylue til Linus som han skal få til bursdagen sin i november (de vet om det altså, så jeg røper meg ikke her haha), noen sokker og noen scrunchies tenkte jeg. Jeg skulle så gjerne ha strikket gensere til de rundt meg, men det har jeg hverken tid eller penger til. Nå er jo ullsokker heldigvis supre å ha på denne årstiden og de fleste liker jo det! Det kan også hende at jeg strikker en lue i julegave til ei som har ønsket seg det, vi får se hvor god tid jeg får.

 

 

Jeg har forresten vært syk noen dager nå, så jeg har måttet avlyse behandling, dansing og andre planer. Jeg var veldig sikker på at det kun var forkjølelse da jeg alltid blir forkjølet på denne tiden her. Men for å være på den sikre siden testet jeg meg på onsdag og måtte da være i karantene frem til testresultatet kom. Det vil si at jeg måtte holde meg hjemme, gå på tur alene og kun kunne gå på matbutikk og apotek. Heldigvis kom resultatet i dag og testen var negativ, så nå kan jeg faktisk møte opp på ting til tross for at jeg er litt syk. Flaks at svaret kom i dag, for jeg hadde nemlig et møte i dag klokken ett, så da slapp jeg å avlyse det!

 

 

Hva slags hjemmestrikk hadde du satt pris på å få i julegave?

 

-Elise Amanda
_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar
    1. Gleder meg til å se den egen-designete genseren 🙂 Det blir spennende! Jeg hadde nok likt å få en genser i julegave ja 🙂 Men sokker også er fine ting å få i strikk til jul 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg