RARE TING JEG GJORDE SOM BARN

Som barn gjorde jeg vel over gjennomsnittet mye rart. Jeg har bestandig vært en kreativ sjel, noe som kan være positivt og negativt. Flere av påfunnene mine gjorde nok både pappa og mamma svært frustrerte, men nå i ettertid er det veldig morsomt å tenke tilbake på! Om de synes det samme vet jeg ikke, men jeg synes nå det! Jeg tenkte at dette kan være litt artig for dere å lese også, for som sagt fant jeg på veldig mye rart!

Blåbær
En gang stod jeg opp før mamma og pappa våknet og fant ut at jeg ville kle meg ut som et blåbær. Problemet var bare det at vi ikke hadde noe slikt kostyme. Dermed fant jeg ut at jeg skulle ta på meg en badedrakt og male hele meg selv blå med en blåmaling jeg fant. Foreldrene mine ble ikke superblide da de så meg haha.

Sirkus
Jeg fant også ut en dag at jeg ville lege sirkus, men her også var det mangel på kostymer gitt. Dermed fant jeg gamle arvebamser og dukker etter familie, i tillegg til mamma sin burgunderrøde neglelakk. Jeg satte så i gang med å “tegne” med neglelakk i ansiktet på dukkene og bamsene jeg hadde funnet, jeg ville jo at de skulle se stilige ut når vii skulle leke sirkus!

Frisør
Denne leken her har vel de fleste barn lekt en eller annen gang. Jeg var intet unntak. En dag bestemte venninnen min og jeg oss for å leke frisør. Hun klippet heldigvis bare lugges sin, mens jeg? Joda, jeg klipte nesten hele håret mitt så nære hodebunnen som jeg kom. Det så helt grusomt ut og mamma tok meg med til frisør for å prøve å rette opp i det med en eneste gang. Det neste året var det flere som tok meg for å være en gutt.

Julebukk på sommeren
Jeg har bestandig vært glad i godteri, men hva gjør man når man får lyst på det og det ikke er lørdag eller noe lignende? Og det i tillegg er sommer? Vel, det problemet løste jeg som barn. Jeg tok på meg kostyme, banket på dører i nabolaget og sang julesanger. Det verste er at det var faktisk flere som ga meg godteri haha!

Sjokkobollene
No words needed. Dere som vet, dere vet. Dere andre får nesten bare lure. Eneste jeg kan si er at det er en musikkvideo jeg og min barndomsbestevenninne lagde. Dere som har kjent meg lenge har garantert sett den.

Biller og sandkasse
En gang samlet jeg sammen mange slike biller som flyr på gresset på sommeren og la dem i en skoeske. Deretter gikk jeg over til naboen (som jeg også gikk i klasse med), gravde et hull i sandkassa hans, helte billene oppi hullet og la så sand over. Så ringte jeg på døren for å spørre om han ville være med å leke i sandkassa, noe han ville. Da han setter spaden ned i sanden krøp haugevis av biller opp mot han stakkars haha. For å si det sånn så ville han ikke leke mer med meg den dagen.

Huggorm
Vi hadde vært på tur i skogen med skolen og i løpet av turen trodde jeg at jeg fant en stålorm. Jeg puttet den i matboksen min og tok den med hjem. Da jeg kom hjem satte jeg meg ute på gårdsplassen for å holde den og litt senere kom mamma hjem. Du skal tro hun fikk sjokk, for det jeg holdt var ikke en stålorm, det var nemlig en huggorm som var baby! De er enda giftigere enn de som er voksne. Men det gikk bra og den bet meg ikke.

Lesehest x tusen
Som barn var jeg svært glad i å lese, noe jeg forsåvidt fremdeles er, men jeg leser ikke like mye lenger. Da jeg var yngre derimot var jeg ekstrem. Jeg kunne gjerne lese ut en helt bok på en dag, jeg kunne sitte ute i friminuttene på skolen og lese og venner kunne ringe på hjemme for å spørre om jeg vil bli med ut for å leke, hvorpå jeg svarer nei fordi jeg heller ville sitte alene inne og lese.

 

Hva synes du var mitt rareste påfunn? Gjorde du noe lignende som barn eller noe annet artig?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg