RIGA DAG 2: SHOPPING, PARK OG KONSERT

Lørdagen i Riga var veldig fin! Det regnet litt innimellom, men holdt seg for det meste overskyet. Vi fikk tatt turen innom Reserved og fant litt klær begge to, før vi satte oss ned i en park like ved. Den parken var sååå nydelig og det gikk en elv gjennom hvor det innimellom kom kanalbåter forbi. Vi ble faktisk sittende der i to timer før vi dro tilbake til hotellet. Det var også veldig mange fugler der, så jeg fikk tatt litt bilder av dem også. Eller litt blir feil å si, kameraet mitt er jo søren meg fult av fuglebilder haha.

Hvis vi skulle gå fra hotellet til sentrum i gamlebyen gikk vi forbi et marked hvor det var friske bær, frukt og blomster. Dessverre da vi gikk fra hotellet til sentrum denne dagen hadde de alt pakket vekk ved alle frukt/bærbodene (jeg ville egentlig kjøpe noen jordbær), men blomstene var der ennå. Fy søren så mange fine blomster og buketter! Jeg skulle ønske jeg kunne tatt med meg noen hjem. Etter å ha handlet litt på en matbutikk i sentrum gikk vi iallfall tilbake til hotellet igjen for å ordne oss litt før vi igjen dro tilbake til byen. Vi hadde nemlig avtalt å møte han vi satt ved siden på flyturen på veien til Riga for en øl. En veldig hyggelig fyr som bodde i Riga for legestudier, men var fra Polen. Han fløy nemlig via Norge/Torp da det var billigere enn Polen-Latvia.

Andreas og jeg ble iallfall sittende ute og gikk etterhvert til en annen bar. Der så vi en del komme ned fra en trapp, så vi gikk opp for å se hva det var der oppe. Først kom vi frem til et rom hvor det nesten ikke var noen, men i neste rom var det av alle ting en konsertsal med scene og bar. Bandet som spilte var skikkelig flinke og det var knall stemning! Så av alle ting endte vi opp på konsert lørdag kveld haha! Der ble vi værende en stund før vi tok taxi tilbake til hotellet. Vi fikk iallfall gjort litt forskjellig på lørdag, for å si det sånn!

Det ble feiret Pride i Riga og vi så mange som gikk rundt med flagg og andre ting med regnbuetema. Jeg skulle egentlig bare ta bilde av Andreas, men flere ville bli med hihi.

 

Veldig veldig mange av bygningene har flotte utskjæringer!

 

 

Utrolig synd at dette ble ufokusert, men jeg måtte bare dele det med dere likevel. Slik var fuglen i ett sekund før den fløy igjen, så at jeg i det hele tatt fikk bildet er jeg veldig fornøyd med!

 

 

Det var vel rundt en meter ned til neste vannbasseng og endene gikk ofte opp hit, for så å ta fart og hoppe!

 

 

 

 

 

 

 

Jeg elsker at bygningene er så fargerike!

 

Ble det alt for mange bilder i ett innlegg?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg