SEKS TING JEG VIL GJØRE I HØST

Hææ er ikke høsten snart over da? Jeg vet ikke helt hvorfor de fleste tenker på høst som september og oktober, men november er faktisk en høstmåned den også, så vi har litt over en måned igjen med høst! Jeg håper at vi får ha de fine bladene en stund til før de faller av, høstfargene er så utrolig vakre og jeg nyter hvert sekund jeg kan betrakte dem. Men nå er det ikke farger dette innlegget skal handle om, men ting jeg har lyst til å gjøre i høst! Let’s go:

Strikke ferdig genseren jeg holder på med: for en stund siden delte jeg nåværende strikkeprosjekt med dere, men den genseren har vært lagt bort en stund. Jeg stod fast og mistet motet litt. I kveld derimot dukket det plutselig opp et lys og jeg innså at “jammen sånn skal det jo gjøres!” derfor har jeg nå tatt frem genseren igjen. Denne har jeg da sååå lyst til å få ferdig slik at jeg kan bruke den til vinteren (den fine genseren jeg har på meg her er det forresten mamma som har strikket).

Lese mange bøker: her er jeg på god vei allerede, bare da vi var i Rhodos leste jeg ut fem bøker.. jeg lærer aldri og tar alltid med meg alt for få bøker på ferie. Men høst er synonymt med lesetid for meg, gjerne i kombinasjon med en god kopp te. Har dere noen boktips forresten? Jeg eeeelsker såkalte kiosk-romaner hehe.

Nyte årstiden: ta mange bilder ute, tenne haugevis av kubbelys og telys på kveldene, pakke meg inn i et godt pledd, traske rundt i tøfler inne, ta noen turer på cafe for å skravle med venninner og drikke varm kaffe mocca og mange andre fine ting.

Gå tur i høstværet: herlighet, jeg har omtrent bare sittet på ræva de siste ukene. Det har gått dårlig med maten som har ført til lite energi, men jeg vet at å gå tur klarner tankene mine og gjør maten det grann lettere. Dessuten er det så fint å vandre i skogen alene, nyte synet av bladene, trekke inn den friske høstluften og høre på lyden skogen lager, eventuelt litt musikk. Bare puste og bare være. Så lenge jeg ikke overdriver gjør det meg utrolig godt å gå turer, spesielt i naturen.

Markere halloween: Nøyaktig hva slags markering det blir vet jeg ikke ennå, men et eller annet blir det iallfall! Jeg vet at det blir kostymer involvert, men hva annet det blir tenkte jeg å ta dere med på når dagen kommer (eller helgen kanskje hihi). Dere får vente og se!

Ikke miste mykheten: er det egentlig et ord? Uansett, nå kommer jeg ned i den ene spagaten uten å varme opp, jeg kan bare gli rett ned med andre ord! Dette er noe jeg ønsker å holde på og ikke minst: komme lenger ned i de andre.

Bonuspunkt: vinne i lotto! Haha, som om det kommer til å skje, men det er lov til å håpe! Det hadde vel kanskje vært en fordel å spille lotto om man vil vinne da.. vel, finne stort i flakslodd da!

 

Har vi lyst til å gjøre noe av det samme?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Om du liker “typiske kioskromaner” vil du kanskje like bøkene til Sarah Jio. Ikke helt min stil, men det er min “guilty pleasure” når jeg vil lese noe enkelt . 🙂

      Ellers slår jeg et slag for boka til Fredrik Backman -folk med angst. Spennende, søt, vondt, menneskelig… En virkelig fin bok! Lettlest også 🙂

    2. Anbefaler “Engelen på det sjuende trinn”, av McCarthy. Jeg elsket den, da jeg leste den for første gang, da jeg var mlm atten og tjue. Litt vemodig, men morsom, trist, og fantastisk, om hverandre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg