SISTE INNSPURT TIL VALGET

Æææææ, i dag kom resultatet fra skolevalgkampen og jeg er så sykt gira! Fy søren for et resultat altså!! Vi fikk 15,2 % av stemmene i Vestfold! Vi var i tillegg størst på Skagerak, vi fikk 18,4 % på Thor Heyerdahl vgs (Norges nest største skole) og 21,9 % på Horten vgs! Det er så himla gøy å se at de unge stemmer for en mer liberal og for en grønnere fremtid! Jeg håper så inderlig at flere av disse som kan stemme ved selve valget drar for å stemme. Unge Venstre har gjort en helt fantastisk innsats og her i Vestfold må jeg virkelig skryte Elise Daniella (lederen av VTUV) opp i skyene! På landsbasis fikk vi 10,7 % av stemmene og det er også utrolig bra!

 

Den siste tiden har det vært mye politikk, noe det alltid er i innspurten til valget. Det har vært skolebesøk og skolevalgkamp, noe som alltid er veldig spennende! Det har også vært stands med Venstre og politiske arrangementer. I morgen arrangerer vi faktisk et møte på Peppes i Sandefjord kl 17.30 hvor alle er velkomne for å høre om UV sin politikk og spise pizza. Slike møter og medlemsmøter er noe vi har jevnlig uansett altså!

Men hvorfor stemmer jeg Venstre?
Fordi jeg ønsker et samfunn hvor vi tar vare på de svakeste, hvor alle skal få like muligheter og hvor vi tar vare på miljøet vårt.
-Jeg ønsker en mer human innvandringspolitikk hvor vi ser folk som det de først og fremst er; folk.
-Jeg ønsker at rusavhengige blir sett på som noen som trenger hjelp og ikke som kriminelle.
-Jeg ønsker at skolen først og fremst er til for elevene og at læreren som kjenner elevene best skal få bestemme over skolehverdagen.
-Jeg er så glad over at Venstre fikk lagt ned pelsdyrfarmene i Norge!
-Jeg ønsker å forkaste sexkjøpsloven da den har virket mot sin hensikt og gjort det enda verre å drive med verdens eldste yrke.
-Jeg ønsker et lavterskeltilbud til psykisk psyke og bedre tilbud generelt innen den psykiske helsesektoren.
-Jeg ønsker at vi tar vare på jordkloden vår slik at fremtidige generasjoner også kan oppleve å vokse opp.
-Jeg ønsker seksualundervisning allerede i barnehagen tilpasset denne aldersgruppen slik at barn kan lære om blant annet grensesetting og overgrep.
Det er så mange andre gode grunner også til at jeg stemmer venstre: at det skal lønne seg økonomisk å ta grønne valg, gratis barnehage til fattige familier, personvern og så himla mye mer.
Norge trenger venstre.

Jeg skal forhåndsstemme nå en av dagene og det er vel ikke akkurat noen overraskelse hvor stemmen min går hen hehe. Jeg håper iallfall at så mange som mulig som har stemmerett velger å bruke den! Er man usikker på hva man skal stemme er mine beste tips å sjekke ut valgomater (feks på NRK eller VG) hvor man svarer på noen spørsmål og deretter får vite hvilket parti man er mest enige med eller velge seg ut noen hjertesaker og lese hva de forskjellige partiene mener om det.

Jeg ønsker iallfall alle et godt valg og jeg gleder meg som en gal til valgvake!

 

Har du bestemt deg for hvem du skal stemme på?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg