SLIK PYNTET VI TIL BRYLLUPET

Det blir nok litt bryllupsspam fremover hihi. Jeg er fortsatt i en liten boble og i ekstase over dagen, den ble så fin! Jeg kan jo først og fremst fortelle at vi en liten stund før bryllupet måtte fortelle svigermoren min om planene, da hun og kjæresten skulle på ferie da egentlig. Å skulle gifte oss uten henne tilstede var ikke et alternativ, så da måtte vi nesten bare si det. Men fy søren hvor glad jeg egentlig er for det, for de har stilt så opp for oss og hjulpet oss så mye! Jeg innså dagen før bryllupet at uten hjelpen fra dem er det usikkert om vi i det hele tatt hadde fått alt klart! Så tuuuusen millioner takk til Eva og Flemming for all hjelp!

Vi gikk for en rustikk stil, slik jeg har drømt om i mange år. En del av pyntet laget jeg selv, noe bestilte jeg på nett og noe kjøpte vi. Vi var så heldige at svigermor faktisk spanderte brudebuketten min og en god del annet! I tillegg ordnet de med teltet for oss, hjalp til å sette opp ting og var med meg halve Larvik rundt for å handle inn ting. Det ble så vakkert til slutt og hagen vår ble totalt forvandlet! Den var ikke til å kjenne igjen og det ble det perfekte stedet å ha bryllupet! Jeg vil også gi en stor takk til spesielt mormor, besse og forloveren min Anniken. Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke takker andre så er det fordi de rett og slett ikke visste om bryllupet – resten trodde nemlig de skulle i bursdag hihi.

Brudebuketten min, laget av gartneriet ovenfor der vi bor.

 

Det ble satt opp partytelt i hagen og pyntet. Engangstallerkner i tre, glass hvor jeg hadde skrevet navn på i gulltusj (dermed fungerte det som bordkort + man hadde kontroll over hvilket glass som var sitt hele kvelden), blomster på bordet og små fake blomster på dukene. Dukene er hvite fløyelsduker. Ballongene bestilte jeg på nett.

 

Vasene som står på bordet er dolmioglass som ble vasket og papiret fjernet. Deretter surret jeg hyssing rundt og det ble perfekt til den rustikke stilen vi gikk for! Den ringen som henger bak der (vi satt rett foran den) er laget av to ståltråder fra et ødelagt tørkestativ, hyssing, tyll og en lenke med blomster og blader.

 

Enda et bilde av buketten hihi. Den ble satt på bordet foran oss etter vielsen.

 

Tretallerkner passet perfekt inn i stilen og dessuten gjorde det oppryddingsjobben hundre ganger lettere! På hver tallerken lå den en serviett med trebestikk og hjertedrops.

 

Her ser dere glassene litt bedre iallfall. Nederst står det navn og på mitt og Andreas sitt stod det i tillegg brud og brudgom midt på glasset.

 

Her ser dere bordet hvor mat, kaker og kaffe ble servert. Over lagde jeg en ballongremse som jeg hang opp. Pynten med roser hvor det står “A&E” skjærte jeg ut i isopor, for så å stikke inn roser. Ved siden av bordet stod det et gjennomsiktig barnebasseng med glitterkonfekt inni som vi hadde fylt med vann og is, slik at drikke kunne bli oppbevart kaldt der.

 

Det ene bordet måtte bli dekt på ute. I alle vasene utenom den brudebuketten min var i så var det brudeslør fra hagen til mormor i tillegg til en rose. I treet bak bordet hang det ballonger og hvite pompoms.

 

Nærbilde av bokstavene våre + en sniktitt på kirkeprogrammet. Programmet lagde jeg selv på dataen og så skrev forloverne våre de ut. Anniken hadde til og med laget en søt ting å ha dem i, noe som også var utrolig praktisk!

 

Altså, hvor idyllisk?

 

Ble det ikke magisk?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg