SOMMER + ISKAFFE = DIGG

Jeg har fått delt dilla på iskaffe, jeg! Hvor mange ganger jeg har laget det i sommer aner jeg ikke, men mange er det og mange fler skal det bli! Jeg har som regel brukt Alpro sin kokosnøttmelk, men jeg tenkte å teste det ut med havremelk og med rismelk også. Spesielt rismelk har jo en veldig søt smak, noe jeg liker da jeg ikke ennå har vent meg til bitterheten i kaffe hehe. Jeg elsker lukten av nytraktet svart kaffe, men dessverre har jeg ikke lært meg å like det helt ennå.. Alt til sin tid, eller hva?

Det er jo også hundre ganger mer økonomisk å lage sin egen iskaffe fremfor å kjøpe, i tillegg smaker det mye bedre med hjemmelaget enn en ferdig fra butikken eller sånn pulver man blander med melk fra butikken. Det tar også overraskende kort tid å lage! Men åh, jeg tror jeg skal prøve med litt karamellsaus eller sjokoladesaus oppi en dag! Et ekstra pluss er at dette er veldig godt og kjølende i sommervarmen! Anbefales å lage sin egen, altså!

 

 


Jeg bruker kokosnøttmelk, isbiter, traktet kaffe og søtning i min. Det går nok også fint an å løse opp sukker i kaffen når den er varm, men det er så lett å bare helle søtning som allerede er flytende oppi hehe.

 

 

 

Liker du iskaffe og har du laget det selv før?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Ikke så glad i kald kaffe. Men VARM derimot 🙂 Nam!! Hvis man begynner å like kaffe, også den bitre delen, så er det helt umulig å starte mårran uten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg