STENGTE TRENINGSSENTRE OG TANKER RUNDT DET

Jeg har holdt pusten i flere uker og håpet på at treningssentrene i Larvik skulle få fortsette å holde åpne, men natt til fredag for en uke siden stengte alt ned. Jeg forstår det jo og jeg skjønner at det er et nødvendig tiltak, samtidig så må det få være lov til å synes at det er skikkelig kjipt. Trening er nemlig noe jeg bruker for å mestre hverdagen og det hjelper ekstremt mye på psyken min. Nå er vi så heldige at vi har fin natur i Norge, så jeg kan jo gå turer (noe jeg har gjort også), men mitt fokus har jo ligget på styrketrening.

Det er noe helt annet å skulle trene hjemme. Ikke har jeg særlig utstyr og jeg blir lett distrahert av ting rundt meg. Det gir meg ikke det samme. Treningen har for meg vært et fristed hvor jeg har kunne komme meg litt bort fra kaoset jeg står i, men akkurat nå har jeg ikke den muligheten. Enn så lenge skal sentrene holde stengt i totalt 14 dager, men jeg regner med at det blir forlenget. Jeg synes egentlig det er rart at kjøpesentrene her kan holde åpent, men ikke treningssentrene. Det er jo mindre smitte generelt på treningssentre og trening har i tillegg dokumentert god effekt på den mentale helsa.

Jeg skal iallfall prøve å finne meg en god treningsrutine hjemme, for jeg vet jo ikke hvor lenge jeg må ty til hjemmetrening på grunn av stengte sentre. Det vil nok bli en kombinasjon av styrketrening og yoga. Utstyret jeg har? En yogamatte, en yogablokk og ett strikk.

Planen er også å vise dere noen øvelser neste uke. Noen av dere er kanskje så heldige at dere har masse utstyr, men for oss som ikke har det er det greit med noen tips til hvordan man kan trene uten det:) Når været blir litt varmere har man jo mulighet til å trene ute også, noe jeg ser frem til!

 

Er mye stengt der du bor?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar
    1. Treningssentrene her jeg bor er åpne, men jeg personlig har siden jeg var gammel nok til å gå på treningssenter HATET det. Har noe tvangstanker rundt hygiene. Derfor blir det hjemme trening!

      Har selv kjøpt brukt tredemølle til 350,-, spinningsykkel til 200,- og manualer i forskjellig vekt kjøpte jeg billig på biltema faktisk. Man burde jo riktignok ha plass til å ha det hvis man vil ha “større” apparater som mølle og sykkel – men kan varmt anbefale å kjøpe treningsutstyr brukt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg