STRØMSTAD & PIKNIK I PARKEN

Ser dere denne svarte kjølebaggen på bildet under her? Hvis dere lurer på hva den inneholdt tenkte jeg å gi dere svaret nå, for den inneholdt nemlig taco! Vi fikk så mye igjen etter gårsdagens middag at vi like så godt bestemte oss for å ta det med oss da vi dro, så til lunsj i dag hadde vi taco-piknik i en park. Litt rar kombinasjon kanskje, men det smakte veldig godt, noe taco alltid gjør! I tillegg til at det var godt var det også mer økonomisk og miljøvennlig, det funket jo supert!

 

 

Som dere også ser så skiftet vi haha, disse kjolene er jo alt for fine til å ikke brukes! Tro det eller ei, men vi holdt på å smelte ihjel, det var så varmt i Sverige i dag at det føltes ut som om vi var i syden. Etter vi var ferdige på senteret vi var på tidligere i dag kjørte vi inn til Strømstad hvor vi hadde piknik, tok en kopp kaffe og dermed handlet vi på matbutikken. Godteributikken måtte vi også innom, det er jo ikke Sverigetur uten å ha vært innom der! Så da alt var unnagjort så vi på klokken… tre timer til båten skulle gå og vi hadde ikke noe å finne på. Så da ringte jeg mami som reddet kvelden ved å gi oss en gratisbillett så vi kunne ta båten som gikk litt under en time etter vi var ferdighandlet<33

 

Vi kom plutselig over en sommerfugl som lå på asfalten. Først trodde vi at den hadde skadet seg, så vi kikket på den da man ikke skal ta på vingene dems. Men den var totalt livløs, så jeg løftet den opp. Utrolig nok var den helt uttørket og død. Sommerfugler er så fine, og fremfor å kaste den i søpla la jeg den på en litt høy kant like ved så alle som gikk forbi den kunne se den hihi. Joda, der har du meg i et nøtteskall.

 

Så nå gjenstår det bare å pakke ut og lignende før det blir tidlig kvelden på meg hihi. Men bestevenninna mi og jeg har kost oss utrolig mye på denne korte ferieturen i Sverige. Og jeg vil også bare skrive litt her til anonym som kommenterte at en natt på en hytte i Sverige ikke er ferie: selvfølgelig er det ferie! Om jeg så tar med meg telt og drar opp i en skog og sover der i sommer er det en liten ferie. Man trenger ikke dra en uke til syden for å dra på ferie, det finnes mange andre måter man kan feriere på også, heldigvis. Vi har kost oss gløgg! Jeg tror forresten at svarene på spørsmålene dere stilte får komme i morgen, hvis ikke blir det så himla sent.

Altså, dette statshuset fortjente et eget bilde. Ikke bare var bygningen fin i seg selv, men de hadde heist et regnbueflagg! Flagget står for stolthet, respekt og mangfold hos homoseksuelle, biseksuelle, transpersoner og personer som bryter med normer for kjønn og seksualitet. Litt info her hehe, men vi trenger Pride. Lurer du på hvorfor vi fremdeles trenger det i Norge? Google deg frem så finner du lett ut hvorfor.

 

Har du noen ferieplaner i år?

 

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg