SVAR PÅ SPØRSMÅL – ANNIKEN SVARER

Lørdag og tid for svar på spørsmålsrunden! Denne gangen ble det litt annerledes, jeg ba dere nemlig om å stille spørsmål til bestevenninna mi Anniken hvor hun da skulle svare på det dere lurte på om meg eller oss. Jeg fikk også inn noen spørsmål som var rettet bare til meg, så disse tok jeg med nederst her. Takk til Anni som tok seg tid til å svare på det dere måtte lure på å stille henne av spørsmål!

Til Anniken: Hva er det beste og verste med Elise Amanda?
Anniken svarer: Det beste med Elise er hennes engasjement. Med det mener jeg ikke bare at hun er kjempeopptatt av en ting og engasjerer seg for det, men engasjementet for alt rundt henne og som hun vier sin tid til. Enten det er venner, dyr, politikk, foto eller dansing. Det verste med Elise er at hun ofte nedprioriterer og kritiserer seg selv.

Til Anniken: Hvor lenge har dere kjent hverandre?
Anniken svarer: Artig nok var det mye som tilsa at jeg og Elise burde hatt møtt på hverandre lenge før vi faktisk ble kjent med hverandre, da mange av de rundt oss kan kobles sammen gjennom bekjentskaper og arbeidsplasser. Jeg ble kjent med Elise i september 2011, så for snart 8 år siden. Jeg vil tørre å påstå at vi ble venner første gang vi fant på noe sammen, som var på Halloween i 2011. Det hender fremdeles at vi ikke kjenner hverandre, da. For eksempel når Elise oppfører seg merkelig vet jeg ikke hvem hun er engang – dersom noen spør.

Til Anniken: Ditt fineste minne med Elise Amanda?
Anniken svarer: Umulig å velge kun et jeg synes er finest, men turen til Gdansk troner høyt på lista, sammen med utallige gå og bilturer hvor vi har pratet om alt og ingenting.

Til Anniken: Hvordan preger sykdom vennskapet deres?
Anniken svarer: Oi, dette er det vanskelig gi noe konkret svar på. De som har fulgt med på bloggen til Elise tidligere vet at hun har hatt vanskeligheter over mange år. Allerede når jeg og Elise ble kjent var sykdom en del av hverdagen til Elise, noe som vil si at jeg faktisk aldri har kjent Elise 100% symptom- og sykdomsfri. Åpenhet, respekt, planlegging og kommunikasjon er 4 ord som jeg syns beskriver hvordan vi har klart opprettholde vennskapet, selv i tyngre perioder. Jeg innrømmer at det til tider har vært turbulent, sårt og vanskelig at sykdommen til Elise har tatt så stor plass også i vennskapet, men det har vi også vært veldig åpne med hverandre om.

From when did you start writing journals?
Since I was in 9th grade, but at that time I wrote in a normal diary. I actually wrote so much each day that I could go through two diaries in just a month. I even remember a friend got me a new one since I was out of all books I had. But in April this year I started with bullet journaling for the first time. A bullet journal is more like a planning book, but I always include some more personal stuff.

Hva synes Andreas om at du er såpass åpen om livet deres og bulimien osv på sosiale medier?
Hvis jeg skal skrive noe om Andreas og meg så snakker jeg alltid med han i forkant, da han har rett på et privatliv, noe jeg respekterer. Angående bulimi osv svarte Andreas: “Syntes selvfølgelig det er bra du er åpen og deler erfaring, bare syntes det blir litt mye og litt for privat av og til”.

 

 

Noe du lurer på til neste spørsmålsrunde?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Elsker denne kjolen . denne er utrolig nydelig, fin 😍😍😍😍😍❤❤❤❤❤❤❤💖💖💖💖💖💖💕💕💕💕💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg