SVAR PÅ SPØRSMÅL + ANTREKK

Gode nyheter, jeg er mye mye bedre i hendene i dag! Det er ikke optimalt, men veldig mye bedre enn hva det var i går heldigvis! Så jeg satser på at det blir en del strikking i kveld. Dette var jo egentlig en lørdag jeg hadde gledet meg veldig til på grunn av MGP, men så kom jo corona da.. Heldigvis så kommer det jo igjen neste år og at MGP ikke arrangeres i år er jo ikke akkurat verdens undergang heller, det er jo et prakteksempel på et i-landsproblem, eller hva?

I morgen er det jo faktisk 17. mai og det blir andre året på rad at jeg er innlagt her på den datoen.. i fjor var jeg ute hele formiddagen med Unge Venstre og hadde en skikkelig fin feiring. I år blir det jo ikke vanlig feiring uansett, men vi skal finne på noe hyggelig her på avdelingen iallfall. Det var snakk om å spille kubb og ha potetløp blant annet. Så har de bestilt inn brus til oss! Det gledes!

Noen gang sovnet før du er ferdig med å kaste opp? Sånn av utmattelse? Hvis du har det.. tips til hvordan takle det når man våkner igjen? Det har skjedd noen få ganger hvor jeg har overspist litt, men aldri skjedd etter en full overspising. Da har jeg så vondt at jeg umulig hadde klart å sovne tror jeg, til tross for stor utmattelse. I teorien er det beste man kan gjøre å starte med blanke ark og faktisk spise neste måltid som normalt, men jeg vet at det ikke er like lett i praksis.

Har du noen fremtidsplaner? Jeg har lyst til å gifte meg med Andreas (og han med meg selvfølgelig haha), få barn med han, få oss hund og hus og så har jeg lyst til å studere til å bli barnehagelærer og jobbe som det. Et ganske normalt liv med andre ord. Så håper jeg at spiseforstyrrelsen etterhvert tar svært liten plass og at den ikke hindrer meg i å leve det livet jeg ønsker å leve.

Tror du at du klarer å bli frisk fra sf? Det korte svaret er: nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror jeg kan bli tilnærmet frisk og lære meg å leve med det. At jeg kan leve et liv hvor det er jeg som styrer og spiseforstyrrelsen kommer langt bak i rekken. Så jeg tror dessverre ikke at jeg kommer til å bli 100% frisk, men hva er egentlig frisk?

Tips til vegetarmiddag? Bakt søtpotet med ovnsstekte krydrede kikerter og avokado+rømme, hjemmelaget gulrotsuppe med focaccia, vegetarlasagne, vegetarisk shperherdspie, pasta med rød saus og vegetarboller, fylt pita med grønnsaker, dressing og oumph. Dette var noe av det jeg kom på i farten og som jeg er veldig glad i!

Ble du lagt inn frivillig eller under tvang første gangen du var innlagt? Frivillig.

Hvordan takler du denne coronatiden? Jeg synes det er tøft med en del av restriksjonene, spesielt at man ikke kan klemme vennene sine, men også en del annet sosialt. Det verste for meg var nok likevel usikkerheten med behandling og at RASP ble utsatt. Så er det jo en del strenge tiltak her på RASP på grunn av corona, noe jeg synes er rart og litt vanskelig. Men alt i alt går det greit og jeg er heldig.

Hvilke youtubekanaler ser du på? Nå i det siste har jeg ikke sett så mye på youtube, men min all time favourite er Alivia D’Andrea. Herlighet for ei inspirerende jente! Har dere ikke sett noe fra henne før så anbefaler jeg virkelig å sjekke henne ut!

Hvordan går det med deg? Det går ok, men så går det egentlig bra, om det gir noen mening? Behandlingsmessig gjør jeg det jeg skal, jeg fullfører måltider, jeg kaster ikke opp og jeg går opp i vekt. Men det er jo himla tøft da og hardt å stå i. Jeg vurderte sterkt å feige ut for jeg trodde at kampen skulle bli for hard, så jeg er glad for at jeg ikke gjorde det.

 

Hva synes du om antrekket?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer
    1. Hvilke utvalg av næringsdrikker er det på RASP?

      Skal du være på RASP nå i sommer?

      Hva skjer hvis du ikke klarer å gjennomføre et måltid, og samtidig ikke vil drikke ND som erstatning?

      Kan du nevne noen pålegg dere har?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg