SVAR PÅ SPØRSMÅL + BESTILLING AV FERIE

God kveld! Mona og jeg så en episode av hundepatruljen og det var første gang jeg hadde sett det. Men herlighet så spennende det er! Så nå har vi et lite maraton med episoder hehe. Jeg tror vi ser på episode nummer fem eller noe nå? Hvis dere ikke har sett den serien anbefaler jeg dere å sjekke den ut. Noe annet vi har gjort i dag er å bestille tur til Tyskland! Eller: Tyskland og Tyskland. En tur med Kielferja blir mer riktig å si, for man har ikke lov til å gå i land. Jeg synes det er bra at de har fått til en slik ordning, for det betyr at man kan reise uten å utsette seg selv eller andre for fare og det fører til mindre permitteringer blant de ansatte.

Det er forresten litt artig hvor stor variasjon det er i mengden spørsmål. Noen ganger kommer det inn en så stor mengde at jeg må dele det opp til flere innlegg og andre ganger kommer det inn få. Denne uken kom det inn få, men jeg skal jo selvfølgelig svare på dem likevel:)

Hva er du mest stolt av ved deg selv? Åh, dette var et fint spørsmål! Kanskje det at jeg klarer å reise meg opp igjen når jeg faller, at jeg ikke gir meg og at jeg har klart å få et så godt nettverk av fine mennesker i livet mitt.

Hvordan er det å være hjemme igjen? Går det bra ift SF? Det er rart og det er godt. Spesielt godt er det å bo med Andreas og kattene igjen, kunne sove i min egen seng, ha et privatliv og kunne spise vanlig mat aka ikke sykehusmat. Det går veldig mye bedre ift SF! Jeg spiser fire regelmessige måltider hver dag og det er svært sjeldent jeg overspiser og kaster opp. Men det er tøft, jeg skal innrømme det. Spesielt tøft er det med kropp og vekt for tiden.

Hva er det beste du lærte på RASP? Hm, det tror jeg nok er å klare å håndtere en følelse av å være mett. Det er noe jeg har slitt veldig med og resultatet da har blitt overspising og oppkast. Nå håndterer jeg det mye bedre og jeg er ikke like redd for volum på måltidene lenger. Noe jeg også har lært er å bli flinkere til å stå i følelsene. Det er egentlig ganske mye, men dette var de to tingene som dukket opp først.

Hva er det verste med å gå opp i vekt? Hm, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Det føles ut som om hele hodet bare klikker. Jeg vet jo så inderlig godt at det er lurt for meg å ligge på en normalvekt, jeg vet jeg må opp dit for å bli frisk (noe jeg vil bli), men samtidig så er det siste jeg vil å gå opp i vekt, selv om det ikke gir mening. Jo mer jeg går opp jo sterkere blir også de følelsene jeg har prøvd å holde unna. Disse tingene er de som er vanskeligst psykisk for meg. Det verste fysiske (for hallo, det er jo bare bra for kroppen!) er at klær blir for små. For egentlig er det jo bare positive fysiske fordeler.

 

Noe dere lurer på til neste uke?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar
    1. Hei!
      Jeg lurer på om du er/har vært plaget med væskeansamlinger eller forstoppelse under reernæringsprosessen? Det er noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i.
      Tar RASP høyde for at man kan gå mye opp i vekt en uke, og så litt ned den neste, som følge av endringer i bl.a. væskebalansen? Eller blir man sendt på «tenkeuke» uansett ved vektnedgang?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg